Pagina 190 van 209 EersteEerste ... 90140180187188189190191192193200 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1891 t/m 1900 van 2089

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4934
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    En wat met die kleine winkels waar ik het een maand geleden over had?? Toen was dat allemaal niet zo belangrijk, terwijl er toen ook sprake was van oneerlijke concurrentie...

Dat zijn ook mensen he... die het misschien nu ook veel moeilijker hebben omdat zij een maand geleden gesloten moesten blijven terwijl de klanten naar de grote winkels mochten gaan.
    Nu doe je zelf wat je coohhooc aanwrijft.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3895
    Absoluut. Maar buiten Corona om... hadden die het toch ook moeilijker?
    Moeten we daarom nu alles gaan veranderen, omdat sommigen meer profijt hebben van de versoepeling dan anderen?
    We zijn toch Calimero niet he...

En wat met die kleine winkels waar ik het een maand geleden over had?? Toen was dat allemaal niet zo belangrijk, terwijl er toen ook sprake was van oneerlijke concurrentie...

Dat zijn ook mensen he... die het misschien nu ook veel moeilijker hebben omdat zij een maand geleden gesloten moesten blijven terwijl de klanten naar de grote winkels mochten gaan.
    Ik zeg nergens dat de rest het niet moeilijk heeft.
    Ik probeer gewoon aan te tonen dat de maatregelen momenteel (naar mijn mening) vooral naar de middenklasse aanleunen.
    En dat het daardoor zeer bizar is voor de armeren die nu gewoon proberen te overleven, om discussies te horen van een tweede woonst, terwijl zij zich juist meer in de steek gelaten voelen door de regering.
    En ik geef je een paar zeer concrete voorbeelden van zaken waardoor de armere het nu moeilijker heeft.
    Het verschil tussen 100€ de maand te kort hebben om rond te komen vs 100€ spaargeld minder per maand, dat is IMO een groot verschil.

En ik ben steeds akkoord geweest dat je met elke maatregel niet iedereen zal helpen, dat hoort erbij.
    Maar een evenwicht nastreven na een bepaald aantal fases zou zeker geen kwaad kunnen.
    Daarmee dat ik het onbegrip op coochooc zijn stelling wat bizar vind.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    En ik ben steeds akkoord geweest dat je met elke maatregel niet iedereen zal helpen, dat hoort erbij.
    Maar een evenwicht nastreven na een bepaald aantal fases zou zeker geen kwaad kunnen.
    Daarmee dat ik het onbegrip op coochooc zijn stelling wat bizar vind.

Er is niks mis mee met op een bepaald niveau een evenwicht proberen na te streven... ik vond dat eerder ook, toen bepaalde winkels mochten openen en anderen niet. Maar toen vond iedereen die onbalans precies wel ok.

En net daarom vind ik het vreemd dat we dat nu wel moeten begrijpen, en een maand geleden, toen de kleine zelfstandige benadeeld werd... niet.

Cooochooc z'n reply op mijn bericht was gewoon niet gepast... zoals schuss al aantoonde, het was niet opkomen voor degene die het minder hebben, het was gewoon kakken op degene die het (volgens hem veel-) beter hebben.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben, en wat mij betreft mogen coochooc en anderen opkomen voor degene die het met minder moeten doen...
    Maar dat hoeft niet op de kap van degene die het wat beter hebben...
    Het is toch niet dat sommigen zwaarder te lijden hebben dat we de anderen ook niets meer moeten gunnen?
    Dan zakken we af naar afgunst.... en dat mag de bedoeling niet zijn.

Voor alle duidelijkheid... ik heb geen tweede eigendom.

4. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (20-05-2020),Sibo (20-05-2020)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Nu doe je zelf wat je coohhooc aanwrijft.

De oneerlijke concurrentie die ik toen aanhaalde is toch iets anders dan wat coohhooc naar boven brengt he...

Ik vond het niet eerlijk dat een kleine winkel niet open mocht terwijl de klanten wel bij een grote terecht konden...
    Die kleine zelfstandigen verliezen op die manier en onterecht inkomen.

Coohhooc vind het niet nodig dat tweedeverblijvers naar hun eigen kot hoeven te gaan om de simpele reden omdat anderen het nog slechter hebben...
    Wat verliezen diegene die het niet zo breed hebben als de tweedeverblijvers wel naar dat kot kunnen gaan? Niets... het levert misschien wat meer frustratie en jaloezie op?

Momenteel zijn de regels toch voor iedere inwoner gelijk? Dat degene die er wat beter voorstaan meer kunnen dan anderen... dat is toch altijd zo geweest?

Maar goed, wat mij betreft hoef jij dit zo niet te zien.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 19-05-2020 om 21:54.

6. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (20-05-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3895
    Er is niks mis mee met op een bepaald niveau een evenwicht proberen na te streven... ik vond dat eerder ook, toen bepaalde winkels mochten openen en anderen niet. Maar toen vond iedereen die onbalans precies wel ok.

En net daarom vind ik het vreemd dat we dat nu wel moeten begrijpen, en een maand geleden, toen de kleine zelfstandige benadeeld werd... niet.

Iedereen mag z'n eigen mening hebben, en wat mij betreft mogen coochooc en anderen opkomen voor degene die het met minder moeten doen...
    Maar dat hoeft niet op de kap van degene die het wat beter hebben...
    Het is toch niet dat sommigen zwaarder te lijden hebben dat we de anderen ook niets meer moeten gunnen?
    Dan zakken we af naar afgunst.... en dat mag de bedoeling niet zijn.
    En voor alle duidelijkheid, ik behoor ook tot de middenklasse dus ik spreek niet voor mijn eigen kant. Ik heb ook verschillende familieleden met een tweede verblijf die ook al lang zagen om daar gebruik van te maken.

Het verschil tussen de winkel discussie en nu is dat het toen om 1 fase ging. Ik kon toen begrijpen dat ze het eerst zo wouden testen/aanpakken om in de volgende fases de kleine winkels erbij pakken (zoals btw gebeurd is).

Maar we zijn nu al een paar fases verder, en de zwaksten van de maatschappij verdienen ook iets te zien dat dichter bij hun aanleunt.

Als de grote winkels 3 fases achtereen voordelen kregen, en de kleine winkels niets, dan was ik hier ook de eerste om dat aan te klagen.

En btw: het gebeurt hier wel steeds op de kap van een ander.
    De regering probeert nog steeds de totale besmettingsgraad onder controle te houden.
    Elke toegeving naar een groep verhoogt het besmettingsrisico en zal minder ruimte geven naar een toegeving voor een andere groep.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    787
    Er is momenteel geen enkel excuus meer om een tweedeverblijver de toegang tot z'n eigen kot te ontzeggen... DAT is waar het om draait.
    Dit is wat fiscaal expert Michel Maus over die zaak te zeggen had:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HLN
    De tweedeverblijver die de overheid voor de rechtbank trekt, heeft ook anderen ertoe aangezet om zich te verenigen. Zij vinden dat hun eigendomsrecht geschonden wordt. Op het eerste gezicht zou je kunnen stellen dat ze misschien wel een punt hebben en, zoals elke eigenaar van een onroerend goed, het recht hebben hun eigendom te gebruiken. Bovendien betalen tweedeverblijvers in de kustgemeenten ook een gemeentelijke belasting. Wie belastingen betaalt, moet zijn tweede verblijf ook kunnen gebruiken, is dan de redenering.

Maar juridisch is het natuurlijk heel wat complexer en genuanceerder. In ons land bepaalt de Grondwet dat niemand van zijn eigendom kan worden beroofd. Het Burgerlijk Wetboek stelt verder dat eigendom het recht is om op de “meest volstrekte wijze van een zaak het genot te hebben”. En ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens bepaalt dat iedereen recht heeft op het “ongestoord genot” van zijn eigendom.

Maar deze wetteksten voorzien ook dat het eigendomsrecht van de burger geen absoluut recht is. De overheid kan dus beperkingen opleggen als ze daarmee het algemeen belang dient. Het meest gekende voorbeeld op dat vlak is allicht de wirwar aan bouwvoorschriften voor wie een huis wil bouwen of renoveren. Maar ook het heffen van belastingen vormt een gerechtvaardigde aantasting van het eigendomsrecht.

Collectief denken

Onze tweedeverblijvers aan de kust moeten dus rekening houden met het feit dat de overheid hun eigendomsrecht kan beperken, wat door corona ook gebeurd is. Het verbod op niet-essentiële verplaatsingen heeft ervoor gezorgd dat ze zelfs niet naar zee mochten afreizen. Maar de discussie is niet ten einde. Op basis van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens moeten zulke beperkingen kaderen in het algemeen belang en bovendien ook proportioneel zijn. Daar zal nu in de rechtbank de discussie rond draaien.

De eigenaars van een tweede verblijf kunnen bijvoorbeeld argumenteren dat er niet meer gezondheidsrisico’s zijn voor wie met zijn gezin naar een appartement aan zee gaat, dan voor wie thuis met zijn partner en kinderen én vier extra personen een receptie organiseert. Daar valt misschien wel iets voor te zeggen. De overheid kan daartegenover plaatsen dat het voor de politiediensten onmogelijk is om iedereen die naar zee reist te controleren om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Dit argument zal bij de rechter allicht de doorslag geven, zo niet wordt de doos van Pandora geopend. Niet alleen andere eigenaars van een buitenverblijf zullen dan een schadevergoeding eisen, ook bijvoorbeeld warenhuizen, bakkers, slagers, en vishandelaren aan de kust dreigen dat te doen. Ook zij hebben namelijk door de verplichte afwezigheid van de tweedeverblijvers veel omzet gemist.

Het feit dat tweedeverblijvers belasting betalen, is evenmin een doorslaggevend element in deze discussie. Zo’n belasting is geen ‘toegangsticket’ tot een tweede verblijf. Deze belasting moet de kustgemeenten in financiële middelen voorzien zodat zij onder andere politietoezicht, huisvuilophaling en culturele evenementen kunnen organiseren. En het is niet omdat de overheid de afgelopen weken een lockdown heeft moeten invoeren, dat de politie bijvoorbeeld geen anti-inbraakcontroles heeft uitgevoerd. Dat komt uiteraard ook ten goede van tweedeverblijvers.

De procedure die nu is opgestart voor de rechtbank is een zeer boeiende juridische discussie over de vraag in hoeverre het algemeen belang individuele belangen kan beperken. Tezelfdertijd doet ze ook wel een aantal morele vragen rijzen. Want hoe meer we in staat zijn om collectief te denken in plaats van individueel, hoe vlugger we uit deze coronacrisis zullen raken.
    Be strong & be kind

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Maar we zijn nu al een paar fases verder, en de zwaksten van de maatschappij verdienen ook iets te zien dat dichter bij hun aanleunt.
    Maar goed... de regels zijn nu voor iedere inwoner hetzelfde.
    Als men naar een tweede verblijf mag gaan geldt dat voor iedere inwoner, ook voor degene die geen tweede verblijf hebben.
    Als men met de motor een plezierritje mag doen idem.

Dus gewoon omdat de zwaksten van de maatschappij geen tweede verblijf hebben hoeft die maatregel niet aangepast te worden? Ook al heeft Van Ranst al meermaals laten vallen dat hier niks mis mee is....? Da's toch puur een ander iets niet gunnen...

Moeten we ons nu ook slecht voelen omdat wij wel op een legale manier naar de Ardennen kunnen met onze motorfiets? Terwijl degene die geen motorfiets hebben deze vrijheid niet hebben?

Ik had het naast de tweedeverblijvers ook nog kunnen opnemen voor de oldtimer-eigenaars... zij mogen ook nog steeds geen plezierritje doen met hun wagen... nog zo'n klucht.

Er zijn zoveel zaken die de zwaksten in de maatschappij niet kunnen... , maar dat was net zo voor de crisis. Ik zie het probleem niet. Sorry.
    Niet dat ik in bepaalde gevallen niet met hun meevoel he...

10. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Chr-Re-ie (20-05-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4934
    Ik vond het niet eerlijk dat een kleine winkel niet...
    Hoe vaak ga je dat nog herhalen?
    Ik heb al bijna geen plaats meer om te turven...

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik heb al bijna geen plaats meer om te turven...

Waar een mens zich al mee bezig houdt....

Zoekt gij eigenlijk altijd die ongebruikelijke woordjes speciaal op, of hebt ge gewoon zo'n grote vocabulaire?

13. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (19-05-2020)

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    330
    gewoon een open vraag zonder de bedoeling iemand te schofferen ( heb ook maar diagonaal gelezen snel snel )

zijn we allemaal ( en ik weiger het hypocr.... te noemen ) niet wat kortzichtig ??

"men mag niet naar zijn tweede verblijf" moet je eens vervangen door " men mag niet motorrijden"

dan is iedereen hier het plots wel eensgezind en gok ik dat de meesten gaan klagen en zagen.

awel, idem dito voor die mensen met een tweede verblijf toch

15. The Following 6 Users Say Thank You to NATAS For This Useful Post:

adventurer (19-05-2020),Chr-Re-ie (20-05-2020),Schussboelie (19-05-2020),Sibo (20-05-2020),Tam-Ara (19-05-2020)

Pagina 190 van 209 EersteEerste ... 90140180187188189190191192193200 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214