Pagina 194 van 210 EersteEerste ... 94144184191192193194195196197204 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1931 t/m 1940 van 2093

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Gaan we uit barmhartigheid onze motor massaal laten staan, omdat de sukkelaar op z'n klein appartement zonder terras niet naar het park of speeltuin kan?
    En wij met ons blij gezicht heelder dagen toeren in de Ardennen... Shame on us.
    neen. Dat zegt of vraagt niemand en is naast de kwestie.
    Maar toen motorrijden nog niet mocht en er werd zoveel om gezaagd, zelfs tot het een sport werd, dan vind ik dat ongepast ja.
    Het gaat helemaal om rechten af te nemen, het over de aandacht moet gelegd worden.
    Dat is iets helemaal anders.
    Ik zal zelden van een overdaad aan empathie beschuldigd worden maar de vergelijking die jij maakt duidt toch ook niet op een empathiegehalte van het niveau Nobelprijs voor vrede-winnaar.

2. The Following 2 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (21-05-2020),Leville (21-05-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4948
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
    extreme armoede kan op twee jaar tijd de wereld uit gebannen worden. Dit kost eigenlijk ontzettend weinig en niemand van de rijkere landen zal er een boterham minder voor moeten eten.
    Dat is zelfs geen utopie maar gewoon een flagrante leugen.
    Geen welvaart zonder sukkelaars die het gelag betalen.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    403
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten

Die hun appartement is nogal klein, dus die kinderen zitten inderdaad meer op't straat, of op de kleine pleintjes etc ... en dat kostte ook geen bal meer

Ik wou enkel maar aantonen dat de kritiek over een ongelijke spreiding vd regels wel gegrond is.
    En dat het allemaal 0.00 extra risico zal inhouden is ook IMO dikken bullshit.
    Ik denk als men int stad woo't dat men in 90% van de gevallen op een appartement woont zonder tuin, dus hier worden niet alleen de armen getroffen maar evengoed de middenklasse en welgestelde burger.
    Dat het appartement groot of klein is heeft volgens mij veel minder impact dan dat het geen tuin heeft, en daar wordt iedereen geraakt.

Kijk als ge de risico's wil beperken tot 0.0 leg je den boel best terug plat en zet je aan elk huis elk appartement etc bewaking voor de deur.
    0,0 procent risico

Dat ze lang overdreven hebben of niet wisten welke besmettingsgraad en hoe de meeste verspreiding tot stand kwamen, daar ben ik zeker van.
    Zelfs nu spreken ze elkaar nog tegen.

Er zijn mensen die hebben constant blijven doorwerken met alle risico's van dien.
    Nu de samenleving terug op gang komt en bijna iedereen aan het werk is doe jij precies of alleen de armen nemen bus, trein, of tram.
    Dan begrijp ik niet dat de NMBS van 1/5 terug naar volle capaciteit gegaan is, toch niet alleen voor de armen..
    Neenee er zijn zeker zoveel gewone burgers die het openbaar vervoer nemen dan armen.

En wie het hardst getroffen wordt door de crisis maakt me eigenlijk nie veel uit ik wou gewoon een punt maken dat de welgestelde (rijke) burger veel meer moet laten dan die arme strakker omdat ze van die welgestelde burger veel meer hebben afgepakt.
    Dat die welgestelde burger het nadien nog beter heeft geef ik graag toe.

Kijk ze passen die regel zelfs in de gevangenis toe waar ik toch veel jaren gewerkt heb.
    Vroeger hadden die mannen zo goed als niks, met regelmaat waren ze opstandig, met fysiek of verbaal geweld naar het personeel toe, we konden ze toch niks afnemen ze hadden bijna niks enkel het cachot waar ze dan paar dagen tot 2 weken in moesten.
    Dan zijn ze overgeschakeld naar het gedoog beleid, geef ze meer dan kun je veel meer afnemen en worden ze veel harder geraakt dan int cachot, werkt dat, ja da werkt ze zijn met 30tot50% rustiger dan voor het gedoog beleid.

Afnemen raakt bij iedereen harder.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

5. The Following 2 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

adventurer (21-05-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    Chris, van die armere burger hebben ze vaker het laatste restje leefbaarheid (materieel en mentaal) afgepakt. Of zelfs qua fysieke veiligheid. Dat lijkt me erger dan al de rest.

Laat de NMBS ook maar buiten beschouwing. Armere mensen zijn geen pendelaars (met een duur abonnement betaald door de werkgever). De NMBS pendelaars komen ook vaak uit minder verstedelijkte gebieden waar mensen eerder in driegevel of alleenstaande woningen wonen. Met een tuin of een koertje. Armere stadsbevolking gebruikt trams, metro's en bussen.

En er is al een groot verschil tussen een klein en een groot appartement. In dat laatste heb je misschien nog een beetje persoonlijke ruimte. Er is ook een groot verschil tussen het hebben van een laptop of niet en tussen het zich moeten zorgen maken rond data-verbruik of niet. Met dit warme weer is isolatie van het gebouw en het hebben van airco enzo ook al een wereld van verschil. Weet dan ook dat naarmate de temperatuur toeneemt, de spanning toeneemt. Weet ook dat arme mensen weten dat een bad laten vollopen om de kindjes in te laten spelen, geld kost.

Er zijn zoveel verschillen waar veel mensen duidelijk blind voor zijn. Iedereen mag uiteraard een mening hebben. Hier wou ik toch ook even mee tegengas geven. Vooral omdat je de betreffende bevolkingslaag niet snel op een forum als dit zal aantreffen.

Leven aan de onderkant waarbij mensen zich afvragen of ze zich zelfs een (gedeelde) tweedehands fiets kunnen kopen voor hun kinderen en waar ze die dan moeten laten, is gans wat anders dan zich "zorgen maken" over welke kleur van de rim-striping het beste zou zijn.
    Laatst gewijzigd door Leville; 21-05-2020 om 09:00.
    Be strong & be kind

7. The Following 3 Users Say Thank You to Leville For This Useful Post:

coohhooc (21-05-2020),E.M. (21-05-2020),Schussboelie (21-05-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    O ja, ik kan wel begrijpen waarom ze tot nu toe een verbod op tweede verblijvers hadden ingesteld. Om de niet-tweede verblijvers te kunnen terugsturen. Snel op basis van een nummerplaat (en locatie van een garage) zien waar de eigenaar van dat voertuig woont, en die persoon dan vervolgens kunnen terug sturen, is wat anders dan nagaan welke eigendommen één van de inzittenden heeft en of die persoon door mag.

De politie zal wel snel toegang hebben tot het voertuigen- en het personenregister. Toegang tot kadastergegevens, da's wat anders. Helemaal leuk wordt het als het tweede eigendom op naam van een bedrijf staat. En dan mag je nog nagaan of alle inzittenden van het voertuig bij hetzelfde gezin horen.

Wat trouwens ook met mensen die een sta-caravan hebben of voor 6 maanden een appartement aan zee huren? Hoe hadden ze die (snel en en masse) kunnen onderscheiden van andere toeristen? Of zouden die dan niet naar hun "tijdelijk eigendom" gemogen hebben?
    Be strong & be kind

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten

Wat trouwens ook met mensen die een sta-caravan hebben of voor 6 maanden een appartement aan zee huren? Hoe hadden ze die (snel en en masse) kunnen onderscheiden van andere toeristen? Of zouden die dan niet naar hun "tijdelijk eigendom" gemogen hebben?

Lijkt mij niet zo moeilijk om te onderscheiden.
    Een sta-caravan op een gesloten campingsite is dan ook iets anders dan een eigen appartement of vakantiehuis.

(ja lap, op deze manier lijkt het ook nog eens dat de rijkere tweedeverblijvers het ook nog eens beter hebben dan de tweedeverblijvers die het ocharme met een caravan moeten doen)

Maar goed, het verbod is sinds gisteren opgeheven, dus we moeten op zoek naar wat anders.
    Laatst gewijzigd door adventurer; 21-05-2020 om 09:53.

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3
    Als ik vandaag niet moest werken , ik zou gaan motorsporten ;-) :-) en deze topic gerust laten....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

11. The Following User Says Thank You to jamez For This Useful Post:

Tam-Ara (21-05-2020)

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1440
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    Als ik vandaag niet moest werken , ik zou gaan motorsporten ;-) :-) en deze topic gerust laten....
    Ik was daarover aan het denken, tot als ik hoorde wat hier al rondgaat, er gaat weer (te) veel volk op de baan zijn.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    Strak plan.

Ik ga de mijne vandaag eens laten staan... tijd voor een moment van bezinning.
    Op mijn enige vrije dag deze week trek ik de natuur in met mijn twee beste vrienden.

14. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

dirjax (21-05-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Lijkt mij niet zo moeilijk om te onderscheiden.
    Een sta-caravan op een gesloten campingsite is dan ook iets anders dan een eigen appartement of vakantiehuis.
    Dus de "arme stakkers" die zich maar een sta-caravan konden permitteren wil je discrimineren, wegens geen vastgoed-eigendom of wegens "veiliger afgesloten"? Goed bezig. Iets zegt me dat vooral het eigenbelang of het belang van de eigen omgeving zeer doorweegt in de argumenten hier.
    Be strong & be kind

Pagina 194 van 210 EersteEerste ... 94144184191192193194195196197204 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214