Pagina 197 van 209 EersteEerste ... 97147187194195196197198199200207 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1961 t/m 1970 van 2089

Onderwerp: Het grote Coronavirus topic

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    Heb je het dan ook over jonge kinderen, opgestapeld in kamers in een klein appartement? Met gebrek aan eten, opvoeding, opleiding... soms met gevallen van psychologisch, fysiek en seksueel geweld in het gezin.
    Ik had het niet over "kinderen", wel over "jongeren".

Dat die kinderen waar je het over hebt geholpen moeten worden is een feit!
    Daar moeten vooral de ouders aangepakt worden... om mee te beginnen.

Je vervalt nogal veel in veralgemenen waardoor hele groepen in een bepaalde context worden geplaatst. Of was "framen" het woord?
    Potverdikke... schrijf ik net in een vorig bericht dat we toch een raakvlak hebben... ga je mij weer in een hokske duwen.

Soit, online vs irl zal altijd een moeilijk geval blijven blijkbaar...

Ik ga het vlees op de BBQ leggen...

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Potverdikke... schrijf ik net in een vorig bericht dat we toch een raakvlak hebben... ga je mij weer in een hokske duwen.
    Sorry, adventurer, maar bij veel van je uitspraken scheer je iedereen over dezelfde kam. Om veel later pas (na reacties) met nuance te komen. Net zoals je blijkbaar nog steeds alle jongeren als kleine boefjes neerzet.

Ik had het niet over "kinderen", wel over "jongeren".

Als ik zou zeggen dat een pak motorrijders gevaarlijke zotten zijn, en dat ze motorrijden best verbieden, zou je net hetzelfde reageren als ik.

(En ouders mee op hun verantwoordelijkheid wijzen, allemaal mee eens. Dat is echter lange-termijn. We spreken hier over een korte-termijn nood veroorzaakt door de lockdown, en wat daarmee moet gebeuren. Of niet gebeuren)
    Laatst gewijzigd door Leville; 21-05-2020 om 20:01.
    Be strong & be kind

3. The Following User Says Thank You to Leville For This Useful Post:

Schussboelie (22-05-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    werkt dat om de reden die jij zegt of was er voordien meer miserie omdat het leven in de gevangenis in de basis gewoon te Spartaans was?
    Er is zeker een verband maar of dat causaal is op de manier die jij beschrijft?
    Daar durf ik toch enkele vraagtekens bij zetten.
    Ik kan u met 100% zekerheid zeggen dat het leven in de gevangenis helemaal niet Spartaans is of was..
    Ik weet wel met 100% zekerheid als je 1 week zou meegaan je de ogen uit je kop staarde van wat die gasten allemaal krijgen, mogen kunnen etc etc niet voor niks dat ze het een hotel noemen..

Zoveelste meer voordelen er werden uitgedeeld hoe rustiger het werd, omdat ze bang waren dat de directie het terug zou afnemen, 10x effectiever dan het cachot, raar è..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

5. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    Ik hang toch het heilig boontje niet uit?
    Ik sta achter mijn uitspraken hoor.

Ja, er zijn er genoeg die het aan zichzelf te danken hebben... MAAR NIET ALLEMAAL. En dat moet men van mijn uitspraken niet maken. Hoe noemen ze dat? "framing"?

En ja, er zijn sukkelaars die het niet verdienen om in die situatie te zitten. Ik zal de hele quote niet meer herhalen, anders moet je weer aan het turven gaan.

En nog eens ja... als er meer zouden zijn die er echt iets aan willen doen, dan zou er minder armoede zijn. Simpel.

Werk is (was) er genoeg. Er zijn er die gewoon niet willen werken.
    Of leg mij ne keer uit waarom we in Oost Europa volk moeten gaan lokken om hier te komen werken?
    En waarom zijn er in Wallonië generaties beroepsdoppers na mekaar? Omdat ze geen werk vinden? Nee, omdat gratis in dit land net iets te gemakkelijk voor het grijpen ligt.

Hoeveel lenen zichzelf kapot? En niet voor een huis he... zelfs voor TV's , GSM's, etc.

En die arme jeugd die in onze hoofdsteden in een klein appartementje vastzitten? Veel ervan zitten eigenlijk niet vast he.. die doen gewoon hun goesting. Die gaan echt niet braaf een bubbel kiezen zoals E.M. graag zou geloven.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...QxHu4EdaPn6fDE

Nog niet zo lang geleden heeft zo'n arme minderjarige een wapen uit een combi gestolen... nadat zijn vriendjes alle ramen ervan aan diggelen hadden geslaan.

Moeten we met die jongetjes compassie hebben? Ik alvast niet... de rest van wat ik hier schreef zal ik voor mezelf houden.

pfff. Het loopt in dit land behoorlijk scheef.... en dat is alleen maar jammer voor degene die echt nood hebben aan ons sociaal systeem... Want het mag misschien niet zo lijken als ik dit schrijf, die mensen moeten zeker geholpen worden wat mij betreft.

Het komt misschien niet altijd zo over, maar ik ben echt niet die extreem rechtse poster die sommigen momenteel en blijkbaar in mij zien hoor...
    Extreem is nooit goed. Niet rechts, niet links.
    Dat ik meer naar de ene kant neig.. dat geef ik gerust toe...
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Sorry, adventurer, maar bij veel van je uitspraken scheer je iedereen over dezelfde kam. Om veel later pas (na reacties) met nuance te komen. Net zoals je blijkbaar nog steeds alle jongeren als kleine boefjes neerzet.
    Sorry?

Leville, no offence, maar in geen enkele post van mij scheer ik IEDEREEN over dezelfde kam. Telkens probeer ik voorzichtig te zijn en die nuance waar je het over hebt zit er vanaf het begin in.
    Dat jij dit zo leest (of niet leest) is dan meer uw probleem. En dan houdt het op.

Ge moogt de moeite doen om terug te gaan hoor... maar wel lezen wat er staat dan he, en niet ervan maken wat je denkt.

EDIT, ben zelf mijn post over die jongeren terug gaan halen... READ AGAIN... en kom dan nog eens zeggen dat ik iedereen over dezelfde kam scheer.

En die arme jeugd die in onze hoofdsteden in een klein appartementje vastzitten? Veel ervan zitten eigenlijk niet vast he.. die doen gewoon hun goesting.

Dat je nu weer met die veralgemening komt dat ik alle jongeren als kleine boefjes zie is nog zoiets.. dat doe ik niet! Ik geef gewoon voorbeelden, feiten... dat het niet allemaal brave, arme burgertjes zijn waar wij rekening mee moeten houden.

En dat vele jongeren in onze hoofdsteden wel boefjes zijn, dat is wel degelijk een probleem dat aangepakt moet worden. En hard!

En boefjes... da's volgens mij nog licht uitgedrukt...

Dat we niet op dezelfde golflengte zitten geef ik toe... absoluut.

Vergroten we ieder op zich de dingen wat uit? Misschien wel.. maar dat geldt dan voor elk van ons...

Maar mij zaken onterecht in mijn schoenen schuiven, dat hoeft echt niet. En dan stopt het ook wel voor mij.

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    792
    Ok, hier had je "vele" gebruikt. Om dan maar meteen over de rest en hun problematiek te zwijgen.

En die arme jeugd die in onze hoofdsteden in een klein appartementje vastzitten? Veel ervan zitten eigenlijk niet vast he.. die doen gewoon hun goesting. Die gaan echt niet braaf een bubbel kiezen zoals E.M. graag zou geloven.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...QxHu4EdaPn6fDE

Nog niet zo lang geleden heeft zo'n arme minderjarige een wapen uit een combi gestolen... nadat zijn vriendjes alle ramen ervan aan diggelen hadden geslaan.

Moeten we met die jongetjes compassie hebben? Ik alvast niet... de rest van wat ik hier schreef zal ik voor mezelf houden.
    Compassie voor enige groep blijkt hier niet uit.

(BTW, je hebt het daar niet over "jongeren" (vs kinderen) zoals later, maar over "jeugd" en "jongetjes".)

Los daarvan, misschien zijn er bij de tweedeverblijvers ook die het niet zo nauw nemen met bepaalde zaken, maar dan minder zichtbaar, en (in)direct problemen voor mensen veroorzaken.

Enough said. Denk niet dat we hier uit gaan geraken.
    Be strong & be kind

9. The Following User Says Thank You to Leville For This Useful Post:

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    674
    Ok, hier had je "vele" gebruikt. Om dan maar meteen over de rest en hun problematiek te zwijgen.
    En als je verder terug gaat zal je zien dat ik in elke reply probeer voorzichtig te zijn met mijn uitspraken. Dat het niet overkomt alsof ik iedereen over dezelfde kam scheer. Want dat doe ik niet.

Compassie voor enige groep blijkt hier niet uit.

(BTW, je hebt het daar niet over "jongeren" (vs kinderen) zoals later, maar over "jeugd" en "jongetjes".)

Enough said. Denk niet dat we hier uit gaan geraken.
    Tja, als je tot op de letter mijn tekst gaat uitpluizen ga je altijd wel een stok vinden om mee te slaan ja..

En waarom zou ik over de rest en hun problematiek niet mogen zwijgen? Ik counter gewoon een paar uitspraken die ik hier zie verschijnen. En in die zin vond/vind ik het niet nodig om die problematiek mee te nemen. Jij doet toch hetzelfde in de andere richting?

En dat wij er niet uitgeraken kan best zijn, dat had ik ook niet verwacht. Hoeft ook niet. Wij staan maar aan de zijlijn he...

B Guest
    Heeft deze "praat" nog met corona te maken? Ga eens met uwen brummer rijden boys, het was vandaag prachtig in Lux !

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    61
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Heeft deze "praat" nog met corona te maken? Ga eens met uwen brummer rijden boys, het was vandaag prachtig in Lux !
    Mogen we lux terug in....

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

B Guest
    Tuurlijk (met alle risico's), het leven is aan de durvers en niet de filosofen .

14. The Following 2 Users Say Thank You to B For This Useful Post:

busge (22-05-2020),Scoob (21-05-2020)

Pagina 197 van 209 EersteEerste ... 97147187194195196197198199200207 ... LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Het grote poser-foto-locatie-topic
    Door Dawg in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 87
    Laatste bericht: 03-06-2013, 20:16
  2. Het grote kleine vragen topic
    Door LedZep in forum Sleutelhoek
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 28-07-2011, 13:24
  3. Het grote 2fast4u Babes Only Topic
    Door Imno in forum Off-Topic
    Reacties: 214