Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: lekstroom opsporen

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0

lekstroom opsporen

Goeiemiddag

Na 10 dagen stil te staan, vertikt men wagen het iedere keer om te starten, pf toch heeel moeilijk, dynamo is uitgemeten geweest, daaraan ligt het niet, en de batterij is nieuw..

Nu ben ik beginnen denken dat ik ergens met verlies zit, de negatieve klem losgehaald, en multimeter tussen klem en pool geplaatst, (wagen volledig op 0 stand) eerst geeft die 0.9A aan om dan uiteindelijk na een minuut te zakken naar 0.25..

Nu heb ik een voor een een zekering er uitgehaald en opnieiw gemeten, maar heb deze nergens zien zakken.. of moet ik ook de meter telkens er 1min tegen houden (want dit heb ik niet gdn).

Alvast bedankt!

Mvg

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    238

Lampje in de kofferbak?? Heb ik ook al meegemaakt.
    Trekt na een tijdje ook je batterij leeg, zeker na 10 dagen.
    Suzuki V Strom DL 1000 (verkocht), Honda Crosstourer VFR1200X Dct ( Total Loss )

Honda Transalp XL650V (Verkocht) Honda Crosstourer VFR1200X Dct (2.0)

denoordkaap2016.blogspot.be

corsica2018.blogspot.be

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    62
    Al naar gelang hoe oud je wagen is, zal ja altijd met een verbruik zitten op je batterij. Je alarm, interne klok, ergens een lampje in het dashboard dat om de zoveel tijd pinkt, etc... Dat is het nadeel van moderne voertuigen. Bij mijn wagen gaat het zo ver dat de batterij dusdanig leeg raakt door stilstand, dat de start-stop functie gewoon niet meer werkt. Pas na een heel eind rijden krijg ik terug leven in dat systeem. (Om te zwijgen over al de rest)

Als je dan zegt dat je een continu verbruik hebt van 0.25A en ik neem aan dat een gemiddelde moderne batterij 70Ah is, dan gaat je batterij dat maximaal 12 dagen volhouden voor ze echt compleet leeg is.

Bij VAB zijn momenteel ook enorm veel oproepen voor auto's met startproblemen door de lange stilstand...
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    Is een golf gti 2010, neen geen lampjes die blijven branden, heb de auto aangesloten en 2uren gewacht alvorens de metingen te doen.. In den tijd kon ik mijn auto maanden laten staan zonder start problemen..

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    113
    Een stroom in rust zal je altijd hebben. Als je niet over gegevens van de auto beschikt kan je niet uitmaken of je gemeten waarde OK is.
    Toevallig geen mogelijkheid om de batterij tussendoor bij te laden?

Registratie
    Jul 2012
    Thanks
    0
    als ik mij een druppellader aanschaf wel ja.. nu koppel ik alle keren de batterij af als ik weet dat hij meer dan 2 weken gaat stil staan.. maarja of dat zo gezond is..

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    88
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utterdown Bekijk Berichten
    Bij mijn wagen gaat het zo ver dat de batterij dusdanig leeg raakt door stilstand, dat de start-stop functie gewoon niet meer werkt. Pas na een heel eind rijden krijg ik terug leven in dat systeem. (Om te zwijgen over al de rest)
    Dat is gewoon omdat het start stop systeem ook batterij verbruikt, net zoals dat ook niet werkt als het koud is (of de motor koud is). Dat is toch heel normaal
    ------------------------------------------------
    Ducati Multistrada 950S (2020)
    Kawasaki Z1000 ABS (2015) - SOLD
    Ducati Monster 796 ABS (2010) - SOLD
    ------------------------------------------------

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    62
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gokke Bekijk Berichten
    Dat is gewoon omdat het start stop systeem ook batterij verbruikt, net zoals dat ook niet werkt als het koud is (of de motor koud is). Dat is toch heel normaal

Ja natuurlijk, maar ik bedoel het als: wanneer mijn auto meer dan een week stil staat, werkt niets meer. Dus geen start-stop, geen automatische ruiten, lichten, ruitenwissers, dode hoek-detectie,... De enige optie die ik dan heb: batterij afkoppelen, opladen, aankoppelen en alles terug inleren. Dus dan ben je al dik 10 min bezig alvorens te kan vertrekken als de batterij is volgeladen. Als ik gewoon start en begin te rijden, kan ik dik een uur autostrade rijden en dan nog steeds geen start-stop hebben. Pas na +/-20min heb ik dan vensters die terug open en/of dicht gaan.

Nu ik heb een eerste generatie CX-5 met al die toeters en bellen op. Dit zou blijkbaar dus behoorlijk normaal zijn Bij de volgende generaties is dat allemaal verholpen door een ander type batterij en alternator.

On-topic: je zou inderdaad moeten weten wat een normale stroom in rust is. Je kan dit altijd vragen aan je garagist, die zou toch over die info moeten beschikken.
    - Bikes don't leak oil, they mark their territory -
    ~ Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 150 ~

***Suzuki Bandit 650 '08 (verkocht)***
    ***Honda CRF1000L '16***

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten