Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 13

Onderwerp: Michelin power 5

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401

Michelin power 5

Voila de michelin power 5 is gemonteerd.
    binnenkort kunnen jullie hier mijn bevindingen ivm deze band lezen.
    Hopelijk ook wat buitenlandse banen en bergpassen..
    ik ga alvast beginnen met de profieldieptes aan te geven..
    zoals je kan zien op ik op de banden een witte, gele en groene stip aangebracht op die plaatsen heb ik de diepte van het profiel gemeten.

voorband
    Wit 3,4mm
    Geel 4,6mm
    Groen 5,1mm

achterband
    Wit 5,1mm
    Geel 6,2mm
    Groen 5,5mm

power 5.jpg
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    May 2004
    Thanks
    3
    Ik ben benieuwd.
    Al zwaait die ander niet, het gaat er om dat JIJ geniet.
    Current motorbike *** a brand new one***

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    149
    Ik volg mee.

Met het topic hee, niet Chris
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

4. The Following 2 Users Say Thank You to Cisse For This Useful Post:

Chr-Re-ie (23-05-2020),SuperDuke08 (22-05-2020)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    784
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Ik volg mee.

Met het topic hee, niet Chris
    Ik volg ook mee ...

Niet zozeer het topic, of deze band, maar wel Chris ...
    Scarver-style, maar dan met circuit-style rijlijnen
    Laatst gewijzigd door SuperDuke08; 23-05-2020 om 00:23.
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

6. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Chr-Re-ie (23-05-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    1500km tijd voor een klein verslagske.
    Tot hiertoe heb ik de band solo en met duo gereden deels over snelwegen en van toeristisch tot zeer sportief.

laat ons beginnen met de slijtage
    power 5.jpg

voorband
    wit 3,1
    geel 4,2
    groen 4,5

achterband
    wit 4,4
    geel 4,1
    groen 3,7

Michelin staat bekend om de hoge eigendemping van zijn banden.
    Dit is bij de power 5 minder maar nog steeds aanwezig, in elk geval meer eigendemping dan de S22 die er voordien op lag.
    De eigendemping komt het rijcomfort ten goede, dus ook bij deze geen klagen voelt nog steeds zacht aan.

Als ik hem rechtstreeks vergelijk met de vorige band die erop lag (Bridgestone S22) laat de power 5 zich verrassend secuur rijden, oké hij stuurt iets minder snel dan de S22 en in links rechtse combinaties heb je iets meer werk dan met de S22 maar Michelin profileert de power 5 dan ook niet als rasechte sportband waarmee je ook het circuit op zoekt, dan moet je bij de Michelin Power GP zijn die is vergelijkbaar met de S22 en combineert straat gebruik met circuit.
    De power 5 is een sportieve straatband en zo gedraagt hij zich ook, je kan er goed mee uit de voeten en hoeft geen schrik te hebben dat hij grip te kort komt.
    Ook bij de enkele tientallen kilometers in de regen en op natte banen gaf de power 5 me direct de 100% vertrouwen die ik graag voel en heb in mijn banden.
    Of hij zo goed is in de regen als de road 5 durf ik niet zeggen (deze laatste is dan ook outstanding) maar ik heb em toch zeer vlot over de natte banen gestuurd.

Als ik de power 5 vergelijk met mijn recente banden op de XR, namelijk de Road 5 en dunlop MK3 heeft hij meer grip dan de Road 5 maar hij moet er eerst wel 5a10gr warmer voor zijn pakweg 37a38gr bandentemperatuur, heeft hij die niet is de road 5 beter, lees meer grip.
    De Dunlop MK 3 en de power 5 zijn best met elkaar vergelijkbaar qua sturen en grip al is een echt vergelijk moeilijk aangezien ik de Dunlop op de XR gereden heb.

Wat me wel opvalt is hoe makkelijk je met deze band de bocht inremt, oke met de S22 kon het ook en zal waarschijnlijk ook deels op het conto van de multi komen, maar er is 1 heel groot verschil tussen de S22 en de power 5 bij de S22 richtte de motor zich onmiddellijk op wanneer er moest bijgeremd worden in de bocht, hier is de power 5 precies helemaal ongevoelig voor, niet normaal nog bij zeer weinig banden geconstateerd.
    Je remt bij in de bocht als je er te hard bent ingegaan, en precies of er gebeurt buiten de nodige vertraging niets, zalig..
    Wat me ook heel erg opvalt, is het verschil in grip tussen de voorband en achterband.
    Zoals ik reeds zei heeft de achterband tot dusver nog geen steek laten vallen en bied grip genoeg, maar de voorband doet daar nog een grote schep bovenop.
    Nog nooit is het verschil in grip van de banden waar ik tot dusver mee gereden heb zo groot.
    Dit komt waarschijnlijk ook omdat ze bij de voorband gebruik gemaakt hebben van een duo compound, in het midden silica, op de flanken hebben ze gebruik gemaakt van carbon, de achterband bestaat dan weer uit 1 compound, dit vertaalt zich waarschijnlijk in het grote verschil in grip..

zo tot zover mijn kort verslagje van de power 5

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

8. The Following 5 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

@Bart (05-06-2020),busge (07-06-2020),Cisse (06-06-2020),denWINNE (05-06-2020),E.M. (05-06-2020)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3900
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Michelin staat bekend om de hoge eigendemping van zijn banden.
    Dit is bij de power 5 minder maar nog steeds aanwezig, in elk geval meer eigendemping dan de S22 die er voordien op lag.
    De eigendemping komt het rijcomfort ten goede, dus ook bij deze geen klagen voelt nog steeds zacht aan.
    Hetzelfde voelde ik aan met de vorige Pilot Powers

oké hij stuurt iets minder snel dan de S22 en in links rechtse combinaties heb je iets meer werk dan met de S22
    En dit vind ik wat raar. Dat is IMO alvast een breuk met voordien. Ik vond PP3 & de PP RS steeds veel sneller en gemakkelijker insturen dan eendert welke andere sportband die ik probeerde.

Wat me wel opvalt is hoe makkelijk je met deze band de bocht inremt, oke met de S22 kon het ook en zal waarschijnlijk ook deels op het conto van de multi komen, maar er is 1 heel groot verschil tussen de S22 en de power 5 bij de S22 richtte de motor zich onmiddellijk op wanneer er moest bijgeremd worden in de bocht, hier is de power 5 precies helemaal ongevoelig voor, niet normaal nog bij zeer weinig banden geconstateerd.
    Je remt bij in de bocht als je er te hard bent ingegaan, en precies of er gebeurt buiten de nodige vertraging niets, zalig..
    Dit is exact het gevoel dat ik eerder bij de S22 heb, hoe stabiel die zijn hoek houdt tijdens remmen en gassen onder lean angle.
    Bij de vorige Pilot Powers had ik er ook niet echt problemen mee maar was er wel meer input aan het stuur nodig.
    Dit is wat ik alvast versta als het "skalpel" gevoel bij de S22. Eerst wat meer input geven om hem in beweging te krijgen. Maar nadien blijft die moeiteloos en precies op zijn lijn met weinig input. Daardoor laat em mij alvast op mijn moto zeer precies sturen.

Wanneer ik van een andere band terug naar de S21/S22 ga, is het wel even wennen. Het kan goed zijn dat ik mijn rij- en remstijl onbewust wijzig in het proces. Ik pas alvast iets aan, want de eerste dag na de Pilot Power RS moest ik echt wennen eer ik het gevoel vd band terug had. Het eindresultaat blijft wel het zelfde. Eerst wat meer input en dan zalige skalpel precisie met weinig input om je lijn te behouden.

Dat terwijl de vorige Pilot Powers bij mij steeds zeer weinig input nodig hadden om richting te veranderen, maar ik moest wel meer input geven om hetzelfde lijn aan te houden. Het voelde minder stabiel aan, nerveuzer.

Goede review wel
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

10. The Following 3 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

@Bart (06-06-2020),Chr-Re-ie (05-06-2020),Cisse (06-06-2020)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Hetzelfde voelde ik aan met de vorige Pilot Powers

En dit vind ik wat raar. Dat is IMO alvast een breuk met voordien. Ik vond PP3 & de PP RS steeds veel sneller en gemakkelijker insturen dan eendert welke andere sportband die ik probeerde.

hij is makkelijk in te sturen hoor, en heel precies maar de snelheid van insturen was bij de S22 iets sneller.

Dit is exact het gevoel dat ik eerder bij de S22 heb, hoe stabiel die zijn hoek houdt tijdens remmen en gassen onder lean angle.
    Bij de vorige Pilot Powers had ik er ook niet echt problemen mee maar was er wel meer input aan het stuur nodig.
    Dit is wat ik alvast versta als het "skalpel" gevoel bij de S22. Eerst wat meer input geven om hem in beweging te krijgen. Maar nadien blijft die moeiteloos en precies op zijn lijn met weinig input. Daardoor laat em mij alvast op mijn moto zeer precies sturen.

er is een groot verschil tussen stabiel en hoek houden tijdens remmen en op het gas gaan, dan stabiel blijven tijdens het bijremmen.
    het eerste doet doet de S22 zo goed als de power 5
    Wat ik wil zeggen is het volgende, je gaat remmend de bocht in, je remdruk zal tijdens het ingaan van de bocht zachtjes minderen, wanneer je plots ziet dat de bocht dicht knikt en je terug meer remdruk moet uitoefenen.
    Tijdens dit manouvres richt de S22 zich zeer snel op daar waar de power 5 precies doet of er is niks aan de hand..

Dat terwijl de vorige Pilot Powers bij mij steeds zeer weinig input nodig hadden om richting te veranderen, maar ik moest wel meer input geven om hetzelfde lijn aan te houden. Het voelde minder stabiel aan, nerveuzer.

het van richting veranderen doet de power 5 iets minder snel dan de S22 of ik heb er in elk geval meer kracht voor nodig om hem snel van richting doen te veranderen.
    kan uiteraard ook verschillen van motor tot motor weet ik niet.
    Volgens mij is dat trager van richting veranderen heel logisch aangezien de S22 voorband een rechte flank heeft tot bijna het midden van de band en de power 5 een heel klein stuk recht waarna de flank reeds begint af te ronden naar het midden van de band toe

Goede review wel
    allé dat is hetgeen wat ik tot hiertoe voel met de band..

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    9
    Hier de power 2ct opgereden. Maar dan voornamelijk voor woon werk verkeer. Waardoor hij nu vierkant is... maar nog steeds grip heeft.
    Deze power 5 dus best niet gebruiken als nieuwe band voor ww verkeer? Moeten andere bandjes op, alleen nog niet zeker welke.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3900
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utah Bekijk Berichten
    Hier de power 2ct opgereden. Maar dan voornamelijk voor woon werk verkeer. Waardoor hij nu vierkant is... maar nog steeds grip heeft.
    Deze power 5 dus best niet gebruiken als nieuwe band voor ww verkeer? Moeten andere bandjes op, alleen nog niet zeker welke.
    Woon werk = beter een sport toering band er opzetten IMO.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Sep 2017
    Thanks
    9
    Road 5? Road 5 GT?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Michelin introduceert de Michelin Power RS
    Door Tam-Ara in forum Nieuws uit de Motorwereld
    Reacties: 16