Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 39

Onderwerp: De net-niet-echt-eenzame Corona-ritjes

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401

De net-niet-echt-eenzame Corona-ritjes

Zaterdag met zijn 2 toch een eenzaam ritje gedaan gezien de 1,5 m social distance
    2 zalige zotten op ne zotte zaterdag voor een zotte ardennen rit, hoe zot is da

Samenkomst total Bierset, aangezien het lang geleden was dat we elkaar gezien hadden ne stevigen handruk en ne gezellige knuffel, graptjen é mannen

Enfin den Oostenrijker en den Italiaan vol gesmeten, effe gekeuveld en vertrokken.

Het eerste gedeelte van de rit ging over mooie kronkelige banen met af en toe een verbindingsstuk, meestal lagen de banen er toch proper bij.
    Aangezien de motor nog niet veel van stal gemogen heeft ging het eerste kwartiertje aan een gezapig licht sportief tempo.
    na enige gewenning vond de voorrijder het welletjes en ging de gasschuif met regelmaat de hoek in, zowel rijder als motor toonden zich van hun beste kant, en voor we het wisten stonden we aan een benzinestation om bij te tanken.
    Leuk deel met stevig zwiepers afgewisseld met krappe bochten.
    Her en der zagen we toch groepjes (meervoud van 3) motorrijders aan de kant staan en op de tegenliggende rijstrook, luisteren is ook voor motorrijders blijkbaar een probleem.

tijd om het 2de deel aan te vangen, merkelijk minder mooi dan het eerste deel veel meer verbindingsstukken en vooral veel vuilere, stoffige banen.
    Wat resulteerde in een meer behouden rijstijl, wat me niet weerhield om de offroad capaciteiten van de duc te testen, verder ga ik daar niet op in

Ondertussen onze knapzak leeg gegeten en een verfrissing gedronken die we uiteraard ook zelf hadden meegenomen konden we stilaan aan deel drie beginnen.

We hadden al gans de dag mooi weer gehad met een afwisseling van wolken en zon en om en bij de 20a22gr, wat wil je nog meer, euh een stortbui misschien, en ja hoor ook daarvoor werden we door de weergoden op onze wenken bediend, pijpestelen wat binnen de 5 min resulteerde in binnen sijpelend vocht ter hoogt van mijn edele delen
    soit ook dat kon de pret niet bederven;

Zo kwamen we gezapig dichter bij het eindpunt, na een overwegend mooie rit met afwisselend landschap en banen van zeer goed tot slecht, van zeer proper tot zeer vuil maar met 2 zeer tevreden motorfanaten, die zich al bij al goed hadden kunnen uitleven.

wat kan je nog meer verlangen in deze bijzondere maar voor velen moeilijke tijden.

Thx Superduke08 voor het voorrijden en vooral de leuke dag samen see you next time

btw voor hen die geen ongedierte krijgen verzameld op ewe voorkant, ge moet toch echt harder gaan rijden zulle
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

2. The Following 10 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

@Bart (12-05-2020),busge (30-05-2020),CrossBlade (11-05-2020),dirjax (11-05-2020),Dries B (13-05-2020),msxx (11-05-2020),paulsph (15-05-2020),Schussboelie (11-05-2020),SuperDuke08 (11-05-2020),Tam-Ara (11-05-2020)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    549
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten

btw voor hen die geen ongedierte krijgen verzameld op ewe voorkant, ge moet toch echt harder gaan rijden zulle
    Grom grom, dat heb ik gelezen jij snodaard!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    401
    BTW Thinluni waar zit ons verslagske van gisteren, gij waart nieuw dus tis uwen toer é..
    tis nie omdat ge ons 90% van den tijd niet zien rijden hebt da ge geen verslag moet schrijven é

Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

5. The Following 2 Users Say Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Lucasfalt (22-05-2020)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    15
    Eerste ritje – stressmomentjes:
    Ik had via enkele 2fasters vernomen dat er de geruchten rondgingen dat vele 2fasters afgelopen zaterdag een tripje gingen bollen in de ardennen. Het afspreekpunt was aan een naftpomp bij luik.
    Ik had ter kennis gegeven dat het tempo ala ‘terraskes trips’ zal zijn daar ik niet voorbereid was en het een eerste trip betrof.
    Daar ik de tijd niet had genomen om me grondig voor te bereiden, gewoonlijk is dit via een deftig DJ setjemaar helaas nu niet de tijd voor waardoor ik niet de juiste ‘flow’ bezat om dat 2fast gespuis te volgen. Afin een goed ontbijt met spek en eieren opdat we ‘scherp’ staan, pichnick voorzien bestaande uit twee boterhammekes, we zijn van Leuven dus ‘ene me hesp of ene me kees’ aldus Big Bill en drank bestond uit 3 fleskes water, 2 ervan met een muntsmaakje.
    Ik had gezien op ‘Google maps’ dat het ongeveer een klein uurtje rijden was, alzo vertrokken omstreeks 9u30. Ik kon nog ± 30km, dus de motor wat warm rijden en vervolgens tanken en hopla…
    Na enkele kmters ff de boordcomputer doorlopen en gezien dat de bandendruk vooraan slechts 2 bar bedroeg. Geen probleem tot dusver, aan de Q8 gestopt, tanken en vervolgens de banden oppompen. Er was ne een man voor mij zijn zomerbanden aan het oppompen, deze gaf vervolgens de slang aan mij en zei nog ‘geniet van het ritje’. Met een deftige ‘grijns’ zei ik: dat zal niet mankeren, heb je mij al is goed bekeken in mijnen outfit … waarop de man in kwestie: ja ge zijt precies nen echte zo te zien; waarop ik: ‘hoe daget weet’ met nen dikke smile. Aja wat wil je, het was ideaal motorweer en ’t was een eerste tripje.
    Afin, motor geplaatst aan de compressor, druk ingesteld op 2,4 bar …. Ik begin eraan en wat blijkt dat de band meer aan’t afgaan is dan bij te pompen. Hopla de bloeddruk al de hoogte in en wetende dat ik niet meer op het afgesproken uur ging toekomen aan de naftpomp in Luik. Ik taste is aan de band, dacht in men eigen, ok dat zal nog wel lukken om tot een volgende naftpomp te bollen. Ik start de motor, stuurt uiteraard van geen kanten en na een tijdje alle toeters en bellen op het TFT schermpje zichtbaar. Ik in men eigen, ‘scarver negeert dat gewoon’ maar als er dan opkomt dat er slechts 0,7 bar in is, is dat wel niet echt de boodschap die het aangenaam maakt om te rijden. Afin, omkeer gemaakt en tot bij een nonkel gereden. In ne wip de banden op druk gezet en snel de 2fasters verwittigd dat ik wat later ging zijn.
    Geheel gestresseerd zet ik de heenrit naar vertrekpunt in…. Wat voorbij de parking in Waremme zie ik een auto in de remmen gaan … mijn cruise control afgezet en tegen 115 km/u de weg verder gezet … en ja net voorbij de brug stond er een auto in panne, ik dacht nog als ge hier alleen wat moet zitten in de vlakke zon, er zijn beter terraskes om te doen…

Vertrek:
    Ik kom toe ter hoogte van de naftpomp in Luik, al dadelijk wordt mijn plaats aangewezen dat ik wat verder moet gaan staan. Ik groet de Superduke, Msxx en Crazyben. Al dadelijk, Scarver het is niet omdat ge met een GS rijdt dat ge wat verder moet gaan staan maar door de covit 19 voorzorgsmaatregelen. Waarop ik ‘uiteraard’ instemde en dadelijk mijn stresstoestanden toelichtte… ook gij al zei Msxx. In gedachte wist ik dus dat ik niet alleen stress bezat om de rit aan te vatten.
    Het eerste moment van ‘wijze praat’ kwam van Superduke die duidelijk stelde … we gaan twee groepen vormen, de ouderen vormen er één en de jongste een tweede. Ik diende alzo deze te volgen… en maakten ons klaar om te vertrekken.
    Trip:
    We waren nog maar net vertrokken of we kwamen al 2fasters tegen, ik ken echter niet op hun avatars, laat staan hun naam. Ik had de sticker op de moto gezien toen we aan het cruisen waren … vandaar… We zijn dit duo nog tegengekomen uit de tegenovergestelde richt later op den dag.
    Nog geen drie rotondes verder of de Superduke dient al voor een autobestuurder volop in de remmen te gaan voor zomaar de rotonde opscheurd. Waarschijnlijk mondmasker te hoog opgebonden….
    Afin tempo opbouwend gereden en het ging me goed af, ideale kopman de Superduke. In de spiegels zagen we dat we achtervolgd werden door dat jong KTM gespuis. Daar een eerste ritje altijd wennen is … hebben we een verkeerde afslag genomen waardoor we ff terug diende te draaien. Superduke deed nog teken dat het jong gespuis ons kon voorbijrijden … ik deed een teken terug in de zin van ‘ideaal’. We worden immers wat ouder en het inrijden duurt wat langer dan 10min.
    Afin, na enkele kmters komen we aan de N63 en ter hoogte van den Deli Traitteur komt er weer een autobestuurster de rijbaan opgereden zonder ommezien… weer dient de Superduke volop in de remmen te gaan… Ik doe nog teken naar hem in de zin van ‘ Mor afin die mondmaskers toch pfft’, waarop Superduke ‘Ik weet het scarver, pfft niet te doen hé’. Afin wijle weg….
    Ondertussen de leuke trip verder gezet en na een tweetal uurtjes ‘sjezen’, neemt dat met een korrel zout want ik bol maar met een GSke, zoeken we een plaatske op om een drankstop te houden. Tijdens deze drankstop placeert de Crazyben zich iets verder op om te voldoen aan de coronamaatregel en houden ons aan de social distance. Het tempo wordt wat besproken alsook de fijne trip tot nu toe. Daar het al een tijdje geleden is dat ik de Msxx nog gesproken heb, werden de verhalen van de meerdaagse trip van 2015 opgerakkeld. Alles tijdens deze trip met 2fast zat toen mee, ideale trips (dikke merci voor den EM hiervoor), ideaal motorweer (dikke merci voor Yanet Garcia), ideaal gezelschap (dikke merci aan de fasters), leuke sfeer ’s avonds enz. Toen ik zei; Msxx dat was toen voor mij de snelle trip ooit, rijden aan 100% en volop van den adrealine stoppen aan de stops’ …. waarop Msxx instemde en zei, ‘Scarver ben blij dat get zegt want voor mij was’t ook 100%, de max. voor uw kunnen het uithalen uit het rijden en de motor was top’. Idd, ‘nu zou het niet meer lukken’ zei ik, waarop Msxx ‘Hoezo Scarver’. Awel ja de K heeft platte achterband en ook nog een geel plak. De koppeling begint sleet te krijgen en tis van 2015 geleden dat die nog nen onderhoud heeft gekregen’. ‘Kom zevert niet’ zei Msxx, waarop de Superduke, ‘Scarver, zijde nu eindelijk toerist geworden’. Uiteraard zei ik. Ondertussen was de Crazyben aan het kloten met zijnen Tom Tom. Ik dronk men water met muntsmaakje verder leeg waarop de KTM fasters het verschil aan het uitleggen waren tussen enerzijds nen KTM touring en ne naked . Ik zeg ‘weet wat ervan is, das allemaal ready to race die KTMers; neemt is een voorbeeld aan mij, freude am farhren waarop ik aanstalte maakte om de trip verder te zetten. De fasters begrepen het en stelde hun er verder geen vragen bij. Tot slot werd ter afronding van deze stop nog gesteld dat de nieuwe superduke niet echt geslaagd was kwa design.
    We reden nu tot aan de volgende stop, dit was in ‘La roche en Ardenne’. Toen we van de richting Marche kwamen, aan de tank M10 Achilles tank, zagen we de Federale police staan en we mochten richting centrum rijden. Onze picknick werd op de bankjes genuttigd waarbij de eetlust bij Crazyben niet echt top was. Zijn maag was immers gevuld met het feit dat zijn Duke een openuitlaat heeft en geen db en of keuring bezit. De reisleider, Superduke, zei dat het allemaal niet zo erg was, we ons niet druk diende te maken. Afin, het pleintje in La Roche stond redelijk vol met moto’s…. Den Msxx ging een broodje halen bij de beenhouwer op het pleintje, zijn beoordeling hiervan is te lezen op ‘tripadvisor’, hij zal de link nog wel is posten.
    Vervolgens zetten we de trip verder in dezelfde groepverdeling. Onderweg ergens de Gixxermarc met zen gevolg zien bollen met zijn KTM, herkenbaar aan de ‘ring’ sticker op zijn moto (en tevens aan een bandendruk van 3 bar in zijn voorband). Toen we in Bomal kwamen, kwam plots de Snoekie met zen maat ons vergezellen. De Msxx en Crazyben hebben deze niet erkent en sloegen plotsklaps een inrit op naar hun tweede verblijf in de ardennen ( het was echter niet duidelijk of dit op de Tom Tom zichtbaar was. Ons niet gelaten dachten ik en Superduke en we werden begeleid door Snoekie en zijn collega … we werden nog is gewezen op de fatsoenregels van 2fast, ideale rijlijnen enz. Na enige tijd kreeg ik in het oog dat het begot helemaal snoekie niet was… de FJR had immers een geel plak terwijl de Snoekie altijd met en witte plak bolt; zijn collega met de RT bezat een witte plak. Afin, helemaal van de kaart zijnde heb ik de klep van de integraalhelm maar open gezet en was’t genieten van de omgeving… alzo het displayke van men TFT schermpje niet meer bezien en aangekomen in Durbuy stellen we vast dat we helemaal van de route zijn afgeweken … we houden halt in Barvaux. De Superduke was zo van de kaart dat hij een berichtje deed naar de tweede groep en dat hij vaststelde en vloekte, godver die automatische corrector ….
    We dienden te tanken op ons eindpunt in Ouffet, hier stonden enkele fasters, waaronder de Gixxermark, een whiskey te nuttigen. Scarver, dat smaakt se mijne man zei hij nog.
    Afin wat babbels gedaan en huiswaarts gekeerd. De kaars is uit zei superduke nog, hij diende nieuwe banden te steken.
    Alvast bedankt aan de medefasters en de fasters die we onderweg gezien hebben, spijtig dat ik ulle avatar niet altijd echt ken en soms niet altijd herken….
    Ik zou zeggen op naar de volgende trip…
    Nota verslagske getipt tussen de soep en de pattaten, zonder nalezen, onder alle voorbehoud en zonder nadelige erkentenis.
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

7. The Following 16 Users Say Thank You to scarver For This Useful Post:

@Bart (26-05-2020),busge (30-05-2020),Chr-Re-ie (25-05-2020),Cisse (25-05-2020),Claus (25-05-2020),CrazyBen (25-05-2020),CrossBlade (25-05-2020),denWINNE (25-05-2020),dirjax (25-05-2020),Dries B (27-05-2020),JeankeWL (31-05-2020),keke1983 (25-05-2020),lukkep (25-05-2020),msxx (25-05-2020),SuperDuke08 (25-05-2020),Tam-Ara (25-05-2020)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4938
    Zo eenzaam was dat ritje precies niet...

9. The Following 2 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Cisse (25-05-2020),Mister_Ace (27-05-2020)

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    149
    Maar wel weer aangename ochtendproza zoals alleen Scarver kan neerzetten
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

11. The Following User Says Thank You to Cisse For This Useful Post:

scarver (02-06-2020)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    784
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scarver Bekijk Berichten
    Eerste ritje – stressmomentjes ...
    ...
    ...
    ...
    ... zonder nadelige erkentenis.
    Zaaalig verslagske

Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    15
    Hier zou ergens de beoordeling van den msxx zijn broodje te lezen zijn.

https://baltus.be/
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    784
    Wat als … ik, een goudvis en een visser er een dagske op uittrekken, efkes naar Bouillon en terug
    Wat als … we dat doen met 2 Oostenrijkse deernen en 1 Italiaanse schone (kuch kuch)
    Hoe ver geraken we, voor de Stukgatie niet meer verder kan?

Nu ja, dat was niet echt het uitgangspunt …
    Ik had een oude route uit de kelders van mijn basecamp opgehaald.
    Al eens getest, en de eerste helft over de ganse lijn afgekeurd…
    Dus dat stuk aangepast, er nog een dikke aanrader ingestoken.
    Resultaat zag er goed uit, dus dat moest getest worden …

OK, de goudvis en de visser mee uitgenodigd.
    Om half 11 in Bierset, een deftig uur om te vertrekken voor dik 400km Ardeens asfalt.
    Na de nodige plichtplegingen (tanken, elleboogske en vuistje) wijlie weg.
    Altijd efkes wat saaiere wegen, vertrekken vanuit Bierset. Maar de originele route vertrok vanuit Huy, ook niet alles.
    Eerste lichtpuntje is steeds Engis, ideaal om de bandjes op te warmen.
    Daarna bleek de route een plezante mix te zijn, alle soorten baantje zitten erin …
    En dan komen we in Houyet;
    Na de eerste run (uiteraard doen we dit baantje meer dan eens), laat ik de goudvis voorrijden, gevolgd door de visser.
    De goudvis, met zijn nieuwe Oostenrijkse deerne, had er zin in, en stoof weg.
    De visser kon dat natuurlijk niet laten gebeuren (vissers hebben blijkbaar iets met vissen), en vloog er achteraan.
    En ik voelde me de bevoorrechte toeschouwer, wat een schouwspel.
    Het tempo steeg, de moto’s gingen van oor op oor, platter en platter.
    Maar de visser kreeg de goudvis niet te pakken, dus de 3e run pakte de visser de kop.
    Misschien dacht hij dat hij de goudvis zo in zijn fuik zou krijgen…
    Helaas, in de zevende bocht sloeg het noodlot toe, en stak de visser zijn hand in de lucht, om aan te geven dat hij de strijd moest staken.
    Toen we stopten aan het einde van deze feestbaan, werd duidelijk waarom…
    Blijkbaar is de visser te plat gegaan, en heeft hij het schakelpookje van zijn Italiaanse Stukgati aan de grond gereden … waarna het schakelen niet meer zo simpel was
    Waarmee bewezen is dat ge de goed gevormde Oostenrijkse Frauleinen steviger kunt aanpakken dan frele italiaanse belladonna’s.
    Maar dat was het einde van het gezelschap van de visser, hij keerde om, en nam de snelste weg terug naar de slagerij.

Dus vanaf dan was het de goudvis en ik.
    Afwisselend voorrijden, gevarieerde baantjes, het laatste stuk tot Bouillon is memorable, hebben we uiteraard ook een extra keer gedaan.
    De terugweg gaat grotendeels over het biljartvlakke asfalt waar Dardennen voor bekend staan (Duhuuh)

Nee hoor, valt eigenlijk echt wel mee, alsof het merendeel van dit deel van de route is uitgepikt door E.M. himself
    Terwijl de dag vorderde en de kilometers aandikten, bleven de hoogtepunten aan zulk een tempo op ons afkomen, dat we het zelfs pas achteraf merkten, dat we gans onder de smurrie hingen, doordat een kamion een smerig goedje verloor, over de ganse baan, en uiteraard over ons ...
    Dus na thuiskomst, en enkele Duvels (Dju, dat die terraskes nog altijd niet open zijn), heb ik mijn beestje toch dezelfde avond nog gepoetst

Maar het was een geslaagd dagske voor de goudvis en mijzelf, miqschien dat de visser dat net iets anders ziet

Ahja, bijna vergeten ...

Het eerste ijsje van het jaar
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

15. The Following 11 Users Say Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

@Bart (30-05-2020),Black Squirrel (05-06-2020),Chr-Re-ie (30-05-2020),CrossBlade (30-05-2020),dirjax (30-05-2020),E.M. (30-05-2020),Lucasfalt (30-05-2020),Njits (30-05-2020),scarver (02-06-2020),Schussboelie (30-05-2020),Triumph06 (31-05-2020)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4454
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    gevarieerde baantjes, het laatste stuk tot Bouillon is memorable, hebben we uiteraard ook een extra keer gedaan.
    De terugweg gaat grotendeels over het biljartvlakke asfalt waar Dardennen voor bekend staan (Duhuuh)

Nee hoor, valt eigenlijk echt wel mee, alsof het merendeel van dit deel van de route is uitgepikt door E.M. himself
    Ik verwacht binnenkort een gpx te zien verschijnen in de routesectie van het forum he
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. eenzame ritjes
    Door hellraiser666 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 1278
    Laatste bericht: 28-06-2020, 18:05
  2. Niet echt newbie :)
    Door maxoverfred21 in forum Even voorstellen
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 10-07-2013, 09:40
  3. niet echt nieuw...
    Door Wannabeke in forum Even voorstellen