Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 39 van 39

Onderwerp: De net-niet-echt-eenzame Corona-ritjes

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4488
    vorige week donderdag een berichtje van Santana: of we geen zin hadden om ne keer samen een toerke te gaan doen. Njits zag dat ook wel zitten, en zodoende besloten we om zondag de Ardennenrit van 2018 nog es te rijden. Afspraak was om 10u aan den Total in Tessenderlo.

Zaterdag zegt Njits tegen mij: zouden die alle A-versies willen rijden? Ik zeg: "ah ja, wat dacht je?"

Dus ons even mentaal voorbereid op veel kilometers en toen suggereerde Njits: "zouden we niet beter de motoren op de remork zetten om tot in Bierset te rijden aangezien je zoveel last van je nek hebt?"

Even getwijfeld, maar uiteindelijk leek me dat ook wel een verstandig idee want de afgelopen weken heb ik telkens serieus afgezien de dagen na een rit, en dus bel ik naar Santana om af te spreken in Bierset ipv in Tessenderlo. "Oef," zei ze, "ik dacht al dat je belde om af te zeggen" Nee hoor!

's Avonds willen we de motoren al op de remork zetten, en toen bleek dat een van de bandjes (na 15 jaar trouwe dienst) er geen zin meer in had. Helemaal plat en lucht verlies via het ventiel... Dus terug bellen naar Santana: "De plannen zijn weeral veranderd, maar we rijden nog steeds mee hoor" Afspraak opnieuw om 10u in Tessenderlo...

Op zondag de wekker gezet op 8u, kwestie van op't gemak wakker te worden, te ontbijten, lunchpakketje te maken en ons niet te veel moeten haasten om op tijd in Tessenderlo te zijn.

Soit, in realiteit, werd dat opstaan om 9u, rustig ontbijten om dan ineens te beseffen van shit, over 10 minuten moeten we vertrekken om op tijd in Tessenderlo te zijn... effe stressen en rap rap twee Griekse slaatjes gemaakt en in een koeltasje gestoken (want sandwichkes met kaas zijn belachelijk veel punten bij de WW en er moet nog 2kg af). Een paar flesjes water in de zadeltas, een picknickdekentje erbij, motorpak aan en hup, wij op pad.

Om 10u02 arriveren we aan den Total... en we waren blijkbaar niet de enigen. Aan de overkant op de parking stond er nog een groep met een 20tal motoren gezellig te keuvelen.

Even tank volgegooid, wat bijgepraat (op veilige afstand uiteraard) en vertrokken - tot Diepenbeek op de snelweg en vanaf daar binnendoor via het routeke dat Superduke08 ons bezorgd had, want hoe minder snelwegkilometers, hoe liever mijne nek dat heeft.

Rond 11u15 gearriveerd in Bierset, waar we gelukkig nog even naar toilet konden gaan (ik dacht dat die Total gesloten was op zondag eigenlijk?). Handjes gewassen, nog es goed ontsmet met alcogel, route 1A geprogrammeerd en met spraz op kop, begonnen aan deel 1.

Het vertrouwen in bochtjes zit er nog niet helemaal terug in bij mij. Veel te weinig gereden het afgelopen jaar. Dus we reden in twee groepjes, de boys op kop, en Santana en ik achterop.

We hebben de afgelopen weken al een paar Ardennenritjes gedaan (2015 en 2019) en de baantjes van deel 1 van de 2018 editie waren ons dus al vrij goed bekend

Tijdens den eerste tankstop in Barvaux onze slaatjes opgegeten. Spraz: "ah Njits, gij ook op dieet?", waarop Njits: "nee, ik vind Griekse slaatjes eigenlijk gewoon lekker" En nog wat verder gekeuveld over het gezamelijk Corona-gewichtverlies van ons groepje (25kg in totaal), over thuiswerken, en het leven tijdens corona in't algemeen.

En toen was het weer tijd om te vertrekken. 't was ondertussen 13u ofzo geworden. Uiteraard weer voor de A-route gekozen. Spraz wou deze keer niet voorrijden, en dus trok Njits (na even aandringen) de kop.

Het tempo bij de jongens leek ietsje de hoogte in te gaan, en de meisjes volgden op een afstand De bochtjes begonnen stillaan vlotter te lukken terug - ook de langere linkse, waar ik toch nog steeds te snel naar de binnenkant van de bocht lijk te gaan dus daar wat extra op gelet.

Ondertussen had ik al gemerkt dat Santana verbazingwekkend goed kon volgen met haar 65pk. Maar ik had eind vorig jaar bij Racelandkart al gemerkt dat ze heel mooie en zuivere lijnen reed en sneller was dan de mannen. Geef haar een performantere motor en die rijdt rapper en beter dan ik Chapeau

Aan het restaurantje waar we tijdens de officiële rit lekkere mosseltjes gegeten hadden op't terras, hebben we eventjes op een muurtje gezeten om wat te uit te rusten en iets te drinken - alweer met de nodige afstand uiteraard

Deel 3 en 4 (A uiteraard) nam Spraz weer de leiding en begon ik meer en meer het gevoel te krijgen dat editie 2018 van de Ardennenritjes toch wel mijn voorkeur heeft. Zalige, snelle baantjes met voor het grootste deel mooi asfalt. En de verwachte nekpijn kwam er precies niet dus dat zal toch ook wel iets te maken hebben met de hobbeligheid van de wegen voor een groot stuk. Maar misschien ook wel met het feit dat ik meer vertrouwen terug begin te krijgen en minder "krampachtig" mijn stuur vasthou.

Alles ging goed, tot opeens vanuit het niets een lokale zwaan ons voorbijstak en ons tegenhield... voor we naar rechts konden afslaan. Wat bleek? Een paar van ons hadden iets te hard gereden en waren een kilometer of twee voordien geflitst.

Hier werden we tegengehouden:
    https://www.google.be/maps/@50.41720...7i13312!8i6656

dus ik vermoed dat ze ergens op het stuk tussen de twee rivieren gestaan hebben, maar we hadden natuurlijk niks gezien.

De zwaan, die heel vriendelijk was en perfect Nederlands sprak trouwens, keek even naar onze nummerplaten en besloot toen dat het de meisjes waren die te snel gereden hadden en vroeg onze papieren en rijbewijs, nam even een foto van de nummer plaat en rijbewijs en zei dat we een goeie 20km per uur te hard gereden hadden. We zouden via de post op de hoogte gebracht worden. To be continued, maar ik peins dat het wel zal meevallen.

Soit, in plaats van naar rechts te draaien, zijn we dan maar meteen richting Remouchamps gereden, begeleid door een convooi van peperdure Ferrari's, ne Lamborghini en ne Porsche. Mooi om naar te kijken, maar wat ambetant om achter te hangen op een drukke baan, dus toch maar een paar voorbij gestoken.

Nog efkes gaan tanken bij den Total, daarna ne pitstop aan de naftpomp in Sprimont om te gaan plassen en dan via de snelweg naar huis.

Daar meteen een spaghettike ineen geflanst, een ibuprofen ingepakt, wat fotootjes uitgewisseld via whatsapp, een warm kussentje in mijne nek gelegd, daarna mijn massage apparaat nog even boven gehaald en vroeg gaan slapen. De kaars was uit na 520km.

Gisterenochtend redelijk geradbraakt opgestaan, en besloten dat het een off-dagje ging worden Uiteindelijk toch nog de energie gevonden om de moto te kuisen terwijl Njits weer wat aan het sleutelen ging aan de KTM. En daarna zo lief was om op de BMW een ander windscherm en mijn valdoppen te monteren die al een jaar op't schap lagen 't is echt een schatje

De volgende rit zal er eentje (met de motoren op de remork) richting Luxemburg worden - ik hoef voor de rest van het jaar echt geen Ardennenritjes meer zenne - zelfs al was het een toffe rit in zeer aangenaam gezelschap

Soit, genoeg gezaagd, sebiet es naar de Ronnie bellen om te vragen of em bandjes liggen heeft voor de remork.
    Laatst gewijzigd door Tam-Ara; 02-06-2020 om 11:43.
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

2. The Following 15 Users Say Thank You to Tam-Ara For This Useful Post:

@Bart (02-06-2020),Black Squirrel (05-06-2020),busge (02-06-2020),Chr-Re-ie (02-06-2020),Cisse (02-06-2020),CrossBlade (02-06-2020),denWINNE (02-06-2020),E.M. (02-06-2020),Lucasfalt (02-06-2020),MARJO (02-06-2020),msxx (02-06-2020),Njits (02-06-2020),scarver (02-06-2020),spraz (02-06-2020),SuperDuke08 (02-06-2020)

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    ...terwijl Njits weer wat aan het sleutelen ging aan de KTM...
    Ondanks uw mooie proza ga ik mij vooral dit stukje blijven herinneren...
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

4. The Following 3 Users Say Thank You to Cisse For This Useful Post:

GDS (04-06-2020),Njits (02-06-2020),Tam-Ara (02-06-2020)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    793
    Ik verwacht binnenkort een gpx te zien verschijnen in de routesectie van het forum he
    Nu dat we terug naar Luxemburg en Duitsland mogen, is daar toch geen kat meer in geïnteresseerd
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

6. The Following 2 Users Say Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Black Squirrel (05-06-2020),Tam-Ara (03-06-2020)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    793
    ... terwijl Njits weer wat aan het sleutelen ging aan de KTM...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Ondanks uw mooie proza ga ik mij vooral dit stukje blijven herinneren...
    Slecht karakter

... terwijl Njits weer wat aan het sleutelen ging aan de KTM. En daarna zo lief was om op de BMW een ander windscherm en mijn valdoppen te monteren die al een jaar op't schap lagen 't is echt een schatje
    Hij moest ocharme 2 vijzen vastdraaien aan zijn kTM, die wééral waren losgedaverd... Dat komt ervan als ge gene loctite 243 gebruikt ...
    En daarna is em nog anderhalf uur bezig geweest met de BMW, ... 't is echt een schatje

8. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Tam-Ara (03-06-2020)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    25
    Ik gebruik de loctite 270, nog een fractie straffer dan de 243
    Er was deze keer niks kapot gerammeld, enkel grondige reinigingsbeurt van mn osco kettingsmeersysteem.

10. The Following User Says Thank You to Njits For This Useful Post:

SuperDuke08 (03-06-2020)

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    793
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njits Bekijk Berichten
    Ik gebruik de loctite 270, nog een fractie straffer dan de 243
    Er was deze keer niks kapot gerammeld, enkel grondige reinigingsbeurt van mn osco kettingsmeersysteem.
    En ik die dacht dat ge zo'n systeem plaatst om niet meer naar die kettingtoestanden te moeten omkijken, uw handen niet meer moet vuilmaken of uw velg poetsen ...
    Maar dat spel zelf moet nog altijd "grondig" gereinigd worden??

12. The Following User Says Thank You to SuperDuke08 For This Useful Post:

Schussboelie (03-06-2020)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    25
    Na 30000km was die wat verstopt..
    Maarja, liever dit, dan een ketting die vroegtijdig breekt

14. The Following 2 Users Say Thank You to Njits For This Useful Post:

Cisse (03-06-2020),E.M. (04-06-2020)

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njits Bekijk Berichten
    Na 30000km was die wat verstopt..
    Maarja, liever dit, dan een ketting die vroegtijdig breekt
    Goeike
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    710
    Moet ik hier begot nog een verslag beginnen schrijven ook

Ik had dus vandaag afgesproken met Mister Ace om wat rodage km's op de Multi te zetten.

Gisteren vertelde hij me dat Andy ook zijn moto is gaan ophalen, dus even polsen via M.Ace of die ook niet mee wil: toen waren we met 3.

Vanmorgen dan maar binnendoor richting M.Ace gereden, waar zijn moto al klaar stond. Wat blijkt: das een iel ding naast de Multi .
    Mister Ace heeft even ondervonden dat de kleine Multi kopzwaar is en ik heb ondervonden dat de SD GT precies een fietske is.
    Na deze ontdekkingen ging het richting Andy, die al ongeduldig stond te wachten om zijn nieuw speelgoed te showen: een Honda Afrika Twin.
    Uiteraard in de rode kleur, da zijn nu eenmaal de snelste .

De Paasrit van 2019 werd ingeladen en na een noodzakelijke tankbeurt werd er vertrokken.
    Deeltje 1 verdween vlotjes onder de nieuwe banden, onder leiding van M.Ace, gevolgd door de 2 roderende pippo's.
    Al snel kwam de eerste stop en werd de inwendige geest versterkt met een drankje en een klein snackje ().

Deeltje 2 werd ook aangevat op dezelfde volgorde, maar iets daarna was hij het beu en kon ik het konijntje spelen.
    Hierdoor werd deeltje 2 iets rustiger beëindigd, waardoor we ons opnieuw moesten verfrissen.

Ondertussen hadden we al de hele voormiddag met M.Ace zijn antieke moto liggen lachen
    (das een jaar oud ), zodat er versterking bijgehaald werd: intro Nico.
    Helaas: M.Ace bleef het slachtoffer van dienst

Hierna begon deel 3, met nog een stukje offroad voor de geïnteresseerden, maar ook dit deel werd snel afgehaspeld.

Eenmaal aangekomen aan The Riffs werd er nog een afsluitend terrasje gedaan en plots daagde er nog iemand op:
    Skimatti was even een cremeke gaan eten en kwam dan maar ook even zijn nieuwe moto showen: De Tracer 900 GT.
    Er werden dan maar nog wa toogverhalen gedeeld en plannen gemaakt, maar toen was het tijd om huiswaarts te keren.

Al bij al een geslaagd dagje: het eerste onderhoud komt korterbij, we zijn weer een beetje meer aan de moto gewend geraakt en er is niemand op zen bek gegaan .
    Current Bike: Ducati Multistrada 950S

17. The Following 6 Users Say Thank You to Claus For This Useful Post:

@Bart (29-06-2020),CrossBlade (29-06-2020),dirjax (01-07-2020),Mister_Ace (29-06-2020),Skimatti (29-06-2020),SuperDuke08 (28-06-2020)

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Gelijkaardige Onderwerpen

1. eenzame ritjes
    Door hellraiser666 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 1278
    Laatste bericht: 28-06-2020, 18:05
  2. Niet echt newbie :)
    Door maxoverfred21 in forum Even voorstellen
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 10-07-2013, 09:40
  3. niet echt nieuw...
    Door Wannabeke in forum Even voorstellen