Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 39

Onderwerp: De net-niet-echt-eenzame Corona-ritjes

Registratie
    Jan 2015
    Thanks
    227
    Er zitten der hier een paar te wachten op een verslagske en het is mijne toer blijkbaar, ik ben er wel niet zo goed in dus het zal een kort verslagske zijn.
    Alweer was ik de eerste in Bierset. Dat vijf voor half elf te vroeg was, had ik vorige keer al gemerkt, maar stipt half 11 was precies nog iets te vroeg blijkbaar. Even later verschenen er nog 2 KTM beestjes, eentje al half afgeleefd en de andere volledig nieuw en full option, maar de helft van de opties waren nog niet binnen.
    Eentje nam de leiding over deze bende hooligans en begeleide ons over de hobbelige baantjes richting de Ardennen. We waren nog niet fatsoenlijk vertrokken of onze voorrijder had al boel met een dametje dat haar pinker niet gebruikte. Een aanvaring met zoon lief hebben we ter nauwernood kunnen vermijden door direct terug op het gas te gaan en niet meer achterom te kijken. Na wat toeristisch cruisen komen we eindelijk bij mijn favoriete baantje waar vorige keer een niet zo "multi"-strada zijn schakelpootje verloren heeft. Iedereen nam eens het voortouw om over dit baantje te vlammen terwijl er ergens in de schaduw een GS rijder zich aan het afvragen was of dit wel zijn vrienden waren.
    Nadat onze half option SuperDuke een madammetje in een Range rover voorbij stak in wat krappe bochtjes kreeg ik toch wat smoeletrekkerij te verwerken. Tijd om even te stoppen alvorens deel 2 van de route aan te vatten.
    Die rare snuiter op zijn GS bleek toch een oude bekende te zijn en slot zich aan bij onze legale bubbel van 3. Mijn achterband had het beste gehad, waarop de Waalse wegen dan maar beslist hebben om er een nietje in te steken zoadat ik zeker nog thuis zou geraken. De GS rijder nam de leiding en vanaf dan ging het zeer snel bergaf richting Moldave om nog een lekker cremeke te eten. De ene had al een bol meer op dan de andere dus het was hoog tijd om naar huis te gaan.
    Een busje met blauwe lampjes en een irritant geluid moest bruusk stoppen omdat er 2 oranje engeltjes voorbij kwamen, gelukkig is de criminaliteit terug op gang aan het komen en moesten ze de andere kant op.
    Op een paar kilometer van thuis nog even gestopt aan de nachtwinkel voor een paar Duiveltjes om op het terras nog even na te genieten van deze geweldige dag.

2. The Following 6 Users Say Thank You to CrazyBen For This Useful Post:

@Bart (31-05-2020),Chr-Re-ie (01-06-2020),CrossBlade (31-05-2020),scarver (02-06-2020),SuperDuke08 (31-05-2020),Tam-Ara (31-05-2020)

Registratie
    Apr 2009
    Thanks
    246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrazyBen Bekijk Berichten
    Er zitten der hier een paar te wachten op een verslagske en het is mijne toer blijkbaar, ik ben er wel niet zo goed in dus het zal een kort verslagske zijn.
    Alweer was ik de eerste in Bierset. Dat vijf voor half elf te vroeg was, had ik vorige keer al gemerkt, maar stipt half 11 was precies nog iets te vroeg blijkbaar. Even later verschenen er nog 2 KTM beestjes, eentje al half afgeleefd en de andere volledig nieuw en full option, maar de helft van de opties waren nog niet binnen.
    Eentje nam de leiding over deze bende hooligans en begeleide ons over de hobbelige baantjes richting de Ardennen. We waren nog niet fatsoenlijk vertrokken of onze voorrijder had al boel met een dametje dat haar pinker niet gebruikte. Een aanvaring met zoon lief hebben we ter nauwernood kunnen vermijden door direct terug op het gas te gaan en niet meer achterom te kijken. Na wat toeristisch cruisen komen we eindelijk bij mijn favoriete baantje waar vorige keer een niet zo "multi"-strada zijn schakelpootje verloren heeft. Iedereen nam eens het voortouw om over dit baantje te vlammen terwijl er ergens in de schaduw een GS rijder zich aan het afvragen was of dit wel zijn vrienden waren.
    Nadat onze half option SuperDuke een madammetje in een Range rover voorbij stak in wat krappe bochtjes kreeg ik toch wat smoeletrekkerij te verwerken. Tijd om even te stoppen alvorens deel 2 van de route aan te vatten.
    Die rare snuiter op zijn GS bleek toch een oude bekende te zijn en slot zich aan bij onze legale bubbel van 3. Mijn achterband had het beste gehad, waarop de Waalse wegen dan maar beslist hebben om er een nietje in te steken zoadat ik zeker nog thuis zou geraken. De GS rijder nam de leiding en vanaf dan ging het zeer snel bergaf richting Moldave om nog een lekker cremeke te eten. De ene had al een bol meer op dan de andere dus het was hoog tijd om naar huis te gaan.
    Een busje met blauwe lampjes en een irritant geluid moest bruusk stoppen omdat er 2 oranje engeltjes voorbij kwamen, gelukkig is de criminaliteit terug op gang aan het komen en moesten ze de andere kant op.
    Op een paar kilometer van thuis nog even gestopt aan de nachtwinkel voor een paar Duiveltjes om op het terras nog even na te genieten van deze geweldige dag.
    De 3Superdukes en Gs
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen

4. The Following 3 Users Say Thank You to CrossBlade For This Useful Post:

CrazyBen (31-05-2020),E.M. (01-06-2020),SuperDuke08 (01-06-2020)

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1224
    Zo worden bubbels groot hť, het voordeel is dat ze onzichtbaar zijn ...
    Laatst gewijzigd door Mister_Ace; 31-05-2020 om 21:15.
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

Registratie
    Aug 2013
    Thanks
    785
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mister_Ace Bekijk Berichten
    Zo worden bubbels groot hť, het voordeel is dat ze onzichtbaar zijn hť
    Afstandsregels aangehouden, in de openlucht ...

Geen bubbels gemixt
    Road: KTM Superduke 1290 R '19
    StuntBike: Honda CBR 600F4s (slightly Modified by RunnerX and G-Man Gerald)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3906
    Gisteren dan ook maar eens een shopping uitstapke gemaakt naar Luxemburg met een ex collega.
    Eerst een ardennenritje om daarna af te sluiten met een volle tank, saffen en degelijke rum/gin in Luxemburg en dan terug via d'Ardennen.
    Bij het vertrek aan de Total van Bierset hebben we nog Mr Ace & Claus gezien, maar die planden om te gaan rijden in Bouillon. Na wat discussie bleken de goedkopere tabaksprijzen ook voor hun genoeg om toch in het buitenland te shoppen. Al was voor hun de doorsteek dat vanaf nu ook de filosofen terug welkom zijn ipv. enkel de durvers.

Soit, om +- 10:15 vertrokken voor een schoon stukske Ardennen via Engis met een tempo dat op een jojo leek (warp 4 - warp 2.5). 't was al lang geleden dat ik iemand met een vlot tempo mee nam. Na 80km zijn we even gestopt in Les Villettes voor een sessie Proximus roddels en filosofie ivm. welk fleske alcohol absoluut op onze shoppinglijst moest staan. Zoals het een echte filosoof beaamt nam deze discussie al snel een uurtje in beslag.

Anyway filosofen komen nooit tot een conclusie dus we zouden het ginder wel zien. Wij terug op weg via leuke kronkelwegskes in de Ardeense valleien richting Luxemburg. Eens aangekomen aan de grens, ons essence-iŽel tankstopje gedaan en het shopping center in zodat we voldoende items van ons shoppinglijstje konden schrappen. Maar daar begon al direct de miserie. Simone is nen italiaan met specifieke behoeften, en ik ben nogal ne snob als het op Rum & Gin aankomt. Na een helse zoektocht tussen een massa gemaskerde essentiŽle shoppingtoeristen vonden we nog steeds ons goesting niet. De bediende liet ons weten dat er +- 5 km zuidwaarts nog een shopping center was met een ruimere keuze in alcoholische dranken. Wij direct terug naar buiten, de moto op, en zuidwaarts. Door al het enthousiasme waren we wel vergeten een adres of winkel naam te vragen. Geen probleem dacht ik, zo moeilijk kan dat niet zijn, het zal zijn eigen wel uitwijzen.

Balle gerare, zo bleek later !
    Na ne minuut komen we aan de restaurant K, waar we direct al de moeilijke keuze voorgeschoteld krijgen:
    - de weg volgen die meer oost-zuid waarts gaat ... of
    - rechts afslagen en het boswegske pakken dat bijna lijnrecht naar't zuiden gaat.
    Om extra km's in onze essentiŽle verplaatsing te beperken hebben we maar rechts afgeslagen om nadien nog extra niet essentiŽle km's westwaarts te vermijden. Een paar minuten verder ... stopt deze weg op een grote baan. In alle verwarring kijk ik naar mijn km tellerke: 126km ... gvd vergeten te resetten. Geen shopping center in't zicht, totaal clueless hoeveel km we al achter de rug hadden, en mijne processor was al ferm overuren aan't kloppen om de zonnestand te koppelen aan het uur om een zo perfect mogelijk zuidwaarts traject te mappen. Aangezien onze kilometrage al verneukt was, konden we als filosoferende motards ons nog maar enkel focussen op een zuidwaarts traject. Met de opties noord-oost, zuid-oost, of zuid-zuid-oost waren zijn we dan maar het zuid-zuid-oost boerewegske in gebolt dat weer uitkwam op een keuze waar geen enkel optie nog perfect zuidwaarts ging.

Soit na een uur steeds het meest zuidwaartse traject te kiezen hebben we maar besloten om eens een pauze in te lassen om te filosoferen hoe lang we normaliter over 5km zouden rijden.
    Simone rijdt op warp 2.5 en ik zat te jojo'en tussen warp 4 & 1.5. Onze referentie kwa snelheid lag te ver uiteen om tot een gezamelijke conclusie te komen, en de backup optie om er de naftmeter bij te pakken zou ook niet lukken ... dat toont geen verschil bij 5km. Over de naftmeter gesproken ... gvd daar zijn al wat streepkes vanaf.

Na een half uur discussie hebben we dan maar besloten om gewoon naar het dichtsbijzijnde tankstation te rijden om daar een poging te doen om de nodige items van ons shoppinglijstje te schrappen. Dat bleek de Gulf in Wiltz te zijn ... ja lap valt dat tegen kwa alcohol aanbod ! Onze intentie op een verantwoorde essentiŽle shoppingtrip leek te smelten bij de zon, dus dachten we nog even verder te filosoferen welke volgende stappen we zouden nemen. Maar gvd wij staan hier op een hotspot ... en meerdere groepen motards kwamen al aan. Om de volksgezondheid niet te schaden zijn we daar direct vertrokken, maar zonder de zonnepositie in achting te nemen en binnen de korste keren zaten we in de bossen. De baantjes kronkelden daarboven nog meer als voordien. Het gebrek aan direct zonzicht door de bossen + de nood om elke 50m uw ogen op de baan te houden was een regelrechte ramp kwa oriŽntatie voor zelfs de meeste ervaren scout.
    Mijne processor zat constant in overdrive. Kijk naar de klok, kijk naar de baan, vind de zon, kijk naar de baan, waar is de zon, wat uur is't nu weeral, ow de baan gaat na links, enzovoort ... Aangezien we naast een rivier bleken te rijden leek het ons opportuun om even de processor te laten afkoelen met een drankje vlak aan de rivier, waar het beduidend frisser was dan in de volle zon.

2 dubbele espresso's en een paar cola's later hebben we dan ons plan maar opgegeven om vandaag nog in't bezit te geraken van een fles "Le Tribut" en een nieuwe bevoorrading Ron Zacapa XO (bangelijke rum op cognac vaten). Aangezien het systeem kwa zonoriŽntatie in deze omstandigheden niet foolproof is, hebben we maar besloten terug te keren door de wegwijzers te volgen van de dorpen die we voorheen gepaseerd waren. En iets voor 18 uur stonden we dan terug in Huldange, aan het shopping center dat niet kon voldoen aan onze essentiŽle shoppingbehoeften. Uit frustratie hebben we beide dan maar een voorraad tabak ingeslagen en zijn onze wegen uit elkaar gegaan. Ik tegen warp 4 naar Spa voor een avondmaal in mijn bubbel met het doel 20 minuten vd GPS tijd te rijden en Simone op vlot tempo richting Namen.

Los van onze shopping failure en de extra filosofie tijd waarom in corona-tijden mijn flessen rum & gin zo snel ledigen, was het al bij al nog een geslaagd dagje rijden.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 01-06-2020 om 18:48.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

8. The Following 11 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

@Bart (02-06-2020),busge (01-06-2020),Chr-Re-ie (01-06-2020),Cisse (01-06-2020),CrossBlade (01-06-2020),dirjax (01-06-2020),Mister_Ace (01-06-2020),scarver (02-06-2020),Schussboelie (01-06-2020),SuperDuke08 (01-06-2020),Tam-Ara (01-06-2020)

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1224
    Zo ne post kan ik niet posten hoor, niet dat er niet veel te vertellen is, maar ik schrijf niet zo graag

Trouwens ik kon uw coronacoupe niet zien onder da klakske hť
    ​Just because it's a bad idea, does't mean it won't be a good time

Nu in de garage: 1290 Super Duke GT '19

B Guest
    Er is iemand ferm geflitst op een " niet zo eenzaam corona ritje" heb ik ergens gehoord, allť, komt ge eens uit u kot en al direct kassa!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Er is iemand ferm geflitst op een " niet zo eenzaam corona ritje" heb ik ergens gehoord, allť, komt ge eens uit u kot en al direct kassa!
    Meerderen in de Ardennen.

Mijn pa zei dat ze vandaag in Weiswampach ook stonden aan de zone 50.
    BTW, tussen Huldange & Weiswampach staat nu ook vaak een mobiele flitspaal die niet steeds zo zichtbaar is.
    In de winter, tegen legale snelheden, heb ik hem 4 keer, waarvan een paar keer te laat gespot. 1x aan Colruyt, 1x juist voor restaurant K, en 1x tussen Knauf & Esso, 1x tussen rond punt & Massen. Waar die nog overal gezet wordt geen clue. Tot Massen is het enige traject dat ik in de winter met de wagen doe.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    May 2008
    Ergens rond Antwerpen. Maar afkomstig van Everberg (midden Brabant!)
    Thanks
    150
    Amai E.M., schoon shopping verslagske
    Ik hoop dat ge die foto van terraskes aan het water ge-geotagged hebt. Waar is dat?!
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cisse Bekijk Berichten
    Amai E.M., schoon shopping verslagske
    Ik hoop dat ge die foto van terraskes aan het water ge-geotagged hebt. Waar is dat?!
    Da ga ik spijtig genoeg niet op't forum smijten Cisse.
    Ik ben altijd zeer pro geweest om al mijn kennis hier te delen, maar dit is nu een uitzonderingske omdat het nu zo klein is.
    Het is een hidden gem, en het heeft 4 kleine tafeltjes van 2 personen tijdens corona. En de lokale bevolking kent het ook vrij goed. (wij hadden just maar ons tafelke vrij).
    Ik zou het spijtig vinden moest ik er door bekendheid zelf geen gebruik meer van kunnen maken.
    Na de corona maatregelen no prob.

Braaaaaaaap braaaaaaap

14. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Cisse (02-06-2020)

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. eenzame ritjes
    Door hellraiser666 in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 1278
    Laatste bericht: 28-06-2020, 18:05
  2. Niet echt newbie :)