Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 32

Onderwerp: Triumph 2021

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    842

Triumph 2021

Triump gaat in 2021 blijkbaar een instap-naked introduceren: de Trident.

Met de 660cc triple van de Street Triple S, al dan niet in een herwerkte, hertunede versie). En met volgens Triumph een lichtgewicht frame.

Me like.

c3221073.jpg

Be strong & be kind

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4127
    Een Triumph met single headlight is toch zoveel mooier.

Vraag me wel af wat dit gaat worden ?
    Een retro versie van de Street Triple ?
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    474
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Een Triumph met single headlight is toch zoveel mooier.
    Vind ik niet, ik vind de eigenzinnige karakterkop met de 2 koplampen veel mooier..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    781
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Vind ik niet, ik vind de eigenzinnige karakterkop met de 2 koplampen veel mooier..

Persoonlijk vind ik de dubbele koplampen op de nakeds ook typerend en mooier vr de Triumph

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    247
    Goh, dat komt toch gewoon om dat de street triple zo geliefd is met zijn dubbele koplamp, en de speed die ook vrij snel de dubbele koplamp heeft genomen?

De oorspronkele Trident heeft altijd 1 koplamp gehad...
    Ik denk/hoop dat ze de trident niet te snel in het vaarwater van een speed/street gaan laten komen...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

6. The Following User Says Thank You to Koeno For This Useful Post:

@Bart (22-10-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    842
    Het zal sowieso een A2-model worden, met hoogstwaarschijnlijk een full-power versie. Die laatste zal vermoedelijk ergens tussen 75 en 95pk blijven steken. Persoonlijk denk ik eerder 75-85pk.

Zelf vind ik dubbele koplampen ok, vooral de oudere ruitvormige exemplaren. Al vind ik de originele Speed Triple ook zéér vet:

1995-Triumph-Speed-Triple-L-Front-730x548.jpg

speed-triple.jpg
    Be strong & be kind

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    842
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Ik denk/hoop dat ze de trident niet te snel in het vaarwater van een speed/street gaan laten komen...
    Hij zal eerder onder/naast de Street Twin komen.
    Be strong & be kind

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    10
    Uitgaande van de beschikbare informatie ziet het er naar uit dat Triumph de Trident in het marktsegment zal positioneren net onder de Street triple, die sinds zijn debuut in 2007 naar een hoger en sportiever segment evolueerde, qua vermogen, cilinderinhoud en onderdelen.

Qua prijs en vermogen denk ik dat de trident naast de volgende concurrenten zal komen te staan in een zeer bevochten segment
    Yamaha MT07, Kawasaki Z650, Suzuki SV650, Honda CB650r, Benelli752s, Ducati Monster797, Husqvarna Svartpillen701 ....

De vraag is: zal het zichzelf eerder aan de bovenkant van dit stel positioneren, zoals de Honda en de Ducati qua prijs?

KTM had de 690Duke in dit segment, maar die bestaat niet meer en zijn 790Duke zit wat hoger in een nogal vreemde positie terwijl de KTM 890Duke pal naast de Street triple RS zit, net zoals de MT09sp overigens

In ieder geval,
    De Trident lijkt me een knappe motor die zeker zal kunnen wedijveren met de bovengenoemde motoren, aangezien het triumph triple blok, zelfs als deze minder krachtig is dan de versie in de street triple, nog steeds een van de betere, soepele en lineaire blokken zal zijn in zijn segment.

Aan de andere kant verwacht ik niet dat het een alternatief zal zijn voor de meeste Street Triple-rijders , alleen al vanwege zijn positie in het segment. De meeste rijders downgraden gewoonlijk niet. Maar dat maakt het niet een mindere fiets.

Maar wie eerder kijkt richting bovengenoemde, moet zeker de trident eens testen vooraleer tot aankoop over te gaan.

Dus ik ben benieuwd .
    Laatst gewijzigd door gvy; 23-10-2020 om 19:05.

10. The Following 2 Users Say Thank You to gvy For This Useful Post:

E.M. (23-10-2020),Leville (23-10-2020)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    842
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
    Qua prijs en vermogen denk ik dat de trident naast de volgende concurrenten zal komen te staan in een zeer bevochten segment
    Yamaha MT07, Kawasaki Z650, Suzuki SV650, Honda CB650r, Benelli752s, Ducati Monster797, Husqvarna Svartpillen701 ....

De vraag is: zal het zichzelf eerder aan de bovenkant van dit stel positioneren, zoals de Honda en de Ducati qua prijs?
    Triumph heeft zich de laatste jaren laten opmerken door afwerkingskwaliteit en degelijke veringen. Of ze dat kunnen combineren met een lage prijs??? Als ze afstand nemen van die kenmerken, doen ze afbreuk aan hun merk én degraderen ze beginnende rijders tot tweede-rangs Triumph-rijders.
    Be strong & be kind

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    10
    Absoluut gelijk.
    De afwerking van Triumph is ontegensprekelijk. en ze gaan zeker niet gaan voor de "goedkoopste" in het segment.
    Maar kijk eens naar BMW met zijn F900R Een premiumbrand dat echt moeite heeft gedaan om qua prijs te verrassen en frontaal in de aanval te gaan naar de japanse merken. Ze zijn niet voor het grootste vermogen of snelste in de klas gegaan, maar hebben als premium merk voor een zeer competitieve prijs een naked in het iets hogere segment neergezet.

De trident zou dat in het segment een trapje daaronder ook wel eens kunnen doen , zonder afbreuk aan kwaliteit. Tenslotte hebben ze reeds een "premium" blok dat zichzelf bewezen heeft om mee te starten.

Ik rij zelf een eerste generatie 2010 Street Triple 675 ( nog met ronde lampen) en ik geef grif toe dat ik, hoewel ik reeds veel andere motoren van diverse pluimage gereden heb, nog altijd zot ben van die moto en dat blok en nog lang niet klaar ben ermee.
    Ik moet wel toegeven dat de achtervering van die originele triple nu niet echt perfect was te noemen. Ik heb er intussen een instelbaar exemplaar van een CBR600RR onderzitten en dat is van een andere orde en een hele verbetering.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Motorvakantieplannen 2021
    Door @Bart in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 05-11-2020, 11:12
  2. Bridgestone T32 / T32GT 2021
    Door GDS in forum Banden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 21-10-2020, 13:54
  3. Triumph
    Door Isabella in forum Supersport / Racebikes