Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 28 van 28

Onderwerp: Nederlandse motor gekocht - documenten opgestuurd maar nooit aangekomen

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk Berichten
    Ik heb daar een hele tijd geleden eens een Opel GT van 1970 gekocht,
    Off topic....en heb je die nog? Ik heb er hier ook eentje in de garage van 1970

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    134
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
    Off topic....en heb je die nog? Ik heb er hier ook eentje in de garage van 1970
    Ja, ne gele met de chromé bumpers nog. En dat strontkabelsysteem om de koplampen te kippen.

Registratie
    Jan 2019
    Thanks
    15
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk Berichten
    Ja, ne gele met de chromé bumpers nog. En dat strontkabelsysteem om de koplampen te kippen.
    haha, het eeuwige gevecht om de koplampen goed te krijgen. Ik ken dat ook

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    134
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvy Bekijk Berichten
    haha, het eeuwige gevecht om de koplampen goed te krijgen. Ik ken dat ook
    Er bestaat een kit met 2 ruitewissermotoren om dit om te bouwen naar elektrische bediening, ik ga daar eens voor kijken.
    Bijgevoegde afbeeldingen Bijgevoegde afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door ESR; 25-12-2020 om 22:04.

Registratie
    Aug 2020
    Thanks
    0
    Allen - bedankt reeds om mijn persoon wat positiever te stellen op dit forum - idd - eerste bericht en dan zo een moeilijke vraag.

Heb idd beetje te snel gehandeld met de verkoper - beetje te goeder trouw. Eerst was hij erg responsief - ook weken na de verkoop - maar eens de papieren op de post zouden gezeten hebben - vele minder.

Had ook aangedrongen op aangetekende verzending - maar zat precies op zijn centen.

Soit - zit nu met een mooi opgeknapte cbr929rr - klaar om gereden mee te worden - maar zonder papieren. En d8 wel dat GDPR gewijs geen contactinfo zou vermeld worden - maar mss had iemand reeds dergelijk voorval gehad/gekend - kon ik zelfde pad bewandelen.

Had graag deze motor van papieren voorzien - anders zal het dus terug eentje zijn voor het circuit - wat zonde is voor zo een motor in deze conditie.

Ivm NL politie - hoe moet ik da aanpakken??

Alle tips welkom.
    niks keep calm
    gas d'r op

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    134
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hornetjo Bekijk Berichten
    Allen - bedankt reeds om mijn persoon wat positiever te stellen op dit forum - idd - eerste bericht en dan zo een moeilijke vraag.

Heb idd beetje te snel gehandeld met de verkoper - beetje te goeder trouw. Eerst was hij erg responsief - ook weken na de verkoop - maar eens de papieren op de post zouden gezeten hebben - vele minder.

Had ook aangedrongen op aangetekende verzending - maar zat precies op zijn centen.

Soit - zit nu met een mooi opgeknapte cbr929rr - klaar om gereden mee te worden - maar zonder papieren. En d8 wel dat GDPR gewijs geen contactinfo zou vermeld worden - maar mss had iemand reeds dergelijk voorval gehad/gekend - kon ik zelfde pad bewandelen.

Had graag deze motor van papieren voorzien - anders zal het dus terug eentje zijn voor het circuit - wat zonde is voor zo een motor in deze conditie.

Alle tips welkom.
    Eerst en vooral laat het chassisnummer eens nachecken bij de Nl. Politie, of die niet als gestolen aangegeven staat.

Je hebt die motor op een bepaald adres in Nl. afgehaald veronderstel ik. Ofwel was dit de verkoper zijn adres of een tijdelijke stalplaats.
    Dat is dan de plaats van het misdrijf, je gaat dan naar de politiepost waaronder die plaats valt en je dient klacht in tegen die persoon. Je neemt alle mogelijke documenten die als bewijs kunnen dienen mee, ook sms, mailverkeer en dergelijke, foto's motor, foto's chassisnummer, het vroegere plaatnummer. Die mensen zullen dan nakijken wie hem laatst officieel in bezit had. En dan kan de bal beginnen rollen.....

Registratie
    Apr 2020
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hornetjo Bekijk Berichten

Alle tips welkom.
    Heb je zelf al eens gekeken op de site van RDW

https://www.rdw.nl/particulier/voert...tolen-voertuig

Om GDPR beschermde gegevens op te vragen:

https://www.rdw.nl/particulier/voert...deren-opvragen

Op basis van chassisnummer zou je normaal gezien ook bij een Belgische politiedienst nazicht/aangifte kunnen doen. Nederland is Shengen gebied, dus https://www.politie.be/5998/nl/vrage...tiesysteem-sis

Maar als het dan effectief gestolen / op te sporen is, dienen ze daar ook naar te handelen. Dus zoek zelfs eerst eens via de RDW. In het geval van een aangifte dien je vooral te kunnen aantonen dat je 'ter goeder trouw' gehandeld hebt, m.a.w. dat er geen elementen voorhanden waren waaruit je bij voorbaat had kunnen afleiden dat er iets mis was...

Succes !

8. The Following User Says Thank You to Louis For This Useful Post:

ESR (26-12-2020)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    134
    Ik onderschrijf volledig Louis zijn raadgevingen.

Als die motor in zo een goede staat is als je schrijft, zou ik dat zeker niet blauwblauw laten.
    Laatst gewijzigd door ESR; 24-01-2021 om 20:48.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuwe motor gekocht !
    Door Bee in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 02-06-2009, 22:21
  2. Reacties: 7
    Laatste bericht: 01-03-2008, 21:29
  3. Motor gekocht
    Door bartje_blue in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 45
    Laatste bericht: 02-05-2007, 20:00