Pagina 73 van 73 EersteEerste ... 236370717273
Resultaten 721 t/m 729 van 729

Onderwerp: de "warp" factor

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    206
    Aan Stgro : Even voor de duidelijkheid. Dat voorrijden heb je in mijn ogen zeer goed gedaan. Ik wil hier geenszins opperen dat 2fast zijn gewoontes moet gaan veranderen of nieuwe termen moet gaan zoeken voor nieuwelingen wegwijs te maken. Wel wou ik even meegeven aan toekomstige rijders dat ze zich niet moeten blindstaren op wat zij denken dat toeristisch of vlot is. Toen ik naar de toeristische groep ging, dacht ik ook dat ik tegen een ongelooflijk slakkegangetje zou moeten rond rijden. Nu weet ik beter en heb ik in mijn referentiekader van toeristisch ook de 2fast manier overgenomen. Mijn bedoeling was dus om nieuwe rijders te laten inzien dat toeristisch geen slakkengangetje is en bij vlot dus niet alleen de lada van nonkel jos wordt ingehaald, maar dat er heel veel ingehaald wordt.
    Shussboelie : bedankt voor de rit inéén te knutselen!
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

2. The Following 3 Users Say Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Binkje (27-02-2018),Schussboelie (27-02-2018),stgro (27-02-2018)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Ik vind de definitie van de topicstarter duidelijk. Alleen is het feit dat wanneer je warp factors gaat vergelijken men zich moet inleven in het gevoels- en denkpatroon van de andere motorrijder. En net daar knelt het schoentje (motorlaars in dit geval). Persoonlijk is het inhalen van een ander voertuig geen parameter die bepalend is om de warp schaal te beoordelen. Het snelheidsverschil met het ingehaalde voertuig is immers laag. De snelheid waarmee je een bocht inrijdt is dan weer wel bepalend voor mij persoonlijk.
    Alle gekheid op een stokje ik denk dat het grote deel van de motorrijders zich tussen 3 en 4 situeert.
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    64
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    In theorie is het bij "toeristisch" wel degelijk redelijk gezapig en is er zelfs vaak een "achterrijder" die de groep in het oog houdt en die op stops bijvoorbeeld nog tips geeft aan diegenen die (voor het eerst mee rijden of niet al te veel ervaring hebben in het algemeen).
    Bij de koudevingersrit is er meestal iets minder volk, vandaar ook minder "soorten" groepen en kan er al eens een theorie omgebogen worden
    Dat je, in om het even welke groep, de basisknepen van motorrijden onder de knie hebt lijkt mij eerlijk gezegd..........de logica zelve

MAAR:

Aangezien er in om het even welke groep steeds gewacht wordt op iedereen, is het ook voor de voorrijder, ongacht het "geplande tempo" onmogelijk om sneller te gaan dan de (traagste van de) groep hem toelaat.

Ik heb rij al een aantal jaar een groepje "Vlot" voor en heb ook elke keer verschillende tempo's moeten aanhouden omdat de groep niet altijd als geheel mee kon.

Het tempo van ons groepje "vlot-1" van de koudevingersrit 2018 zou bij een redelijk aantal leden best onder de noemer "sportief" geplaatst worden omdat het referentiekader (iedereen die trager rijdt dan ik is een slak en iedereen sneller dan ik is een gestoorde gek-principe) toch bij iedereen anders is.

Enige wat gisteren meetbaar was, was het feit dat ons groepje, omwille van mijn GPS-miskleun vlak na de start met bijhorend "extra rondje" er voor zorgde dat wij eigenlijk ongeveer 15 minuten NA de groep "toeristisch" terug langs de start zijn gepasseerd. Onderweg hebben we nog een korte halte gemaakt omdat er ééntje moest tanken , en alsnog zijn we gelijk aangekomen aan de tussenstop met "toeristisch".
    D.w.z. dat "Vlot-1" over 90km route pakweg 20 minuten minder gedaan heeft. Niet omdat het moest, maar omdat het kon met deze groep rijders

Zoals ik al zei, het blijft een moeilijke bevalling en zolang iedereen zich houdt aan het principe dat niemand over zijn eigen kunnen gaat, en eventueel bij de stop een tragere of snellere groep kiest, loopt het op zich wel los
    ik heb het begrepen. het ligt weeral aan dien duc die moest tanken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    What goes up must come down.

KTM Super Adventure S 2018

5. The Following User Says Thank You to hieronimus For This Useful Post:

Cowboy (07-03-2018)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    91
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hieronimus Bekijk Berichten
    ik heb het begrepen. het ligt weeral aan dien duc die moest tanken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    wat het verhaal ook is, wie er ook bij was...
    De samenvatting is altijd: Den duc heeft het weer gedaan....
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

7. The Following 2 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

De makke (07-03-2018),hieronimus (07-03-2018)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scarver Bekijk Berichten
    Ik vind de definitie van de topicstarter duidelijk. Alleen is het feit dat wanneer je warp factors gaat vergelijken men zich moet inleven in het gevoels- en denkpatroon van de andere motorrijder. En net daar knelt het schoentje (motorlaars in dit geval). Persoonlijk is het inhalen van een ander voertuig geen parameter die bepalend is om de warp schaal te beoordelen. Het snelheidsverschil met het ingehaalde voertuig is immers laag. De snelheid waarmee je een bocht inrijdt is dan weer wel bepalend voor mij persoonlijk.
    Alle gekheid op een stokje ik denk dat het grote deel van de motorrijders zich tussen 3 en 4 situeert.
    Ook de snelheid bij het uitkomen van de bocht is bepalend vind ik

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guido Bekijk Berichten
    Ook de snelheid bij het uitkomen van de bocht is bepalend vind ik
    Naar mijn aanvoelen is dat bij een goed ingeschatte bocht (bij 99% van de bochten) zo goed als dezelfde snelheid als die waarmee je de bocht ingaat, veel verschil maakt dat toch niet uit ?
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3081
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Naar mijn aanvoelen is dat bij een goed ingeschatte bocht (bij 99% van de bochten) zo goed als dezelfde snelheid als die waarmee je de bocht ingaat, veel verschil maakt dat toch niet uit ?
    In blinde bochten, het overgrote deel in bochtenland, durft dat nog wel eens verschillen.
    En voor het overgrote deel vd 2fasters zijn dat bijna allemaal onbekende bochten.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    440
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Klinkt als normaal in de groep 'sportief' (warp 3?). En waarschijnlijk ook hoe je het idealiter zou moeten doen.

Bij 'zeer sportief' (warp 4?) ga je veelal op de rem de bocht in en op het gas de bocht uit. Gas gaat erop zodra de exit in zicht is (dus na 40 - 80% van de bocht, afhankelijk van de radius), snelheid is dus zeker niet gelijk.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    69
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Klinkt als normaal in de groep 'sportief' (warp 3?). En waarschijnlijk ook hoe je het idealiter zou moeten doen.

Bij 'zeer sportief' (warp 4?) ga je veelal op de rem de bocht in en op het gas de bocht uit. ...
    Ik zag blijkbaar over het hoofd dat er ook nog snellere rijstijlen zijn (die ik eigenlijk nooit overweeg op secundaire wegen).
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten