'k Heb hier al het een en ander gevonden, maar toch nog enkele vraagskes:
-ik heb mijn moto van juni, ik ga die afschrijven op 3 jaar, mag ik die toch voor een vol jaar aftrekken, of moet ik dat procentueel bekijken, dan 2 volle jaren en eigenlijk het 4de jaar nogmaals gedeeltelijk aftrekken?
-men zegt mij altijd dat ik moet zien dat ik hoger zit als 'de forfait', maar niemand kan mij zeggen hoeveel die precies is. Iemand hier mss?
-Momenteel heb ik een snelle berekening gemaakt, eind december had ik +-8500km, gezien ik parttime werk heb ik sindsdien +-104 dagen gewerkt, aan 70km per dag (35 heen en terug), wat neerkomt op 7280km dat ik maximum kan inbrengen. Gezien er altijd dagen zijn dat ik eens met de auto ga enzo heb ik van dus +-80% werkgebruik. (dus ik gok dat ik alle kosten slechts voor 80% kan inbrengen). In mijn snelle berekening heb ik de benzine, de moto zelf (+financieringkost), de BIV en de rijtaks, mijn kledij en het onderhoud aan de moto reeds ondergebracht. Sommige zaken ben ik blijkbaar toch vergeten papierke van te vragen, zoals bvb mijn botten en mijn broek (van broek heb ik wel bancontact papierke). Kan ik deze gerust meetellen of beter niet? Wat met de verzekering? Wat met de kosten van de rijschool ?
Mag ik hier een kleine opsomming doen of houd ik dat beter voor mezelf?
Bladwijzers