Pagina 3 van 71 EersteEerste 1234561353 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 707

Onderwerp: Moto/woon-werk & belastingaftrek

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Waarom kun je eigenlijk nog een motor inbrengen in de belasting en een auto niet?
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Registratie
    Nov 2005
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DME3
    Waarom kun je eigenlijk nog een motor inbrengen in de belasting en een auto niet?
    een auto kan je ook inbrengen hoor . Alleen gelden daar andere regels.
    Don't get mad, get even!

Registratie
    Oct 2004
    Thanks
    8
    Das totaal onlogisch he ? Waarom krijg je kontrole als alles mooi onderbouwd is met de de bewijsstukken .... enne nog iets normaal, ik zeg normaal krijg je elk jaar geen kontrole ... in principe is dit enkel om de 2 jaar ....

Ik heb dus de indruk dat men u viseert

mvg

Stef

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R1ALAIN
    Ik doe dit ook altijd en volgens mij is dit een van de reden waarom ik bijna jaarlijks controle krijg. Als ze gewoon het aangifteformulier krijgen zonder bijlagen hebben ze meer werk om U aant te schrijven en duurt het weer een langere periode eer ge uw bewijsstukken kunt leveren.

Ik denk er sterk aan GEEN enkel bijlage meer mee te sturen. Uiteraard hou ik wel alle nodige stukken bij !!!

Registratie
    Sep 2006
    Thanks
    0
    en als je maar 2KM van het werk woont , kan je dan ook u moto inbrengen ?????
    coming soon

Registratie
    Oct 2004
    Thanks
    8
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl28
    en als je maar 2KM van het werk woont , kan je dan ook u moto inbrengen ?????
    Neen ik denk niet dat je dit gaat kunnen

Tel eens uit 4 km per dag maal +- 230 werkdagen => das euh niet vet he ...
    als ge dan bvb 10.000 km op een jaar zou doen zou je +- 9 % kunnen inbrengen als woon-werkverkeer ... k peins dat ge de forfait niet haalt

mvg

Stef

Registratie
    Sep 2006
    Thanks
    0
    tja , is eigenlijk waar !!! thx voor de info steffz1
    coming soon

Registratie
    Dec 2006
    Thanks
    0
    stel je wil een occasie inbrengen. je koop die voor bv. 5000 euro en maakt een verkoopsovereenkomst van 6500 euro op papier (natuurlijk niet overdrijven...)

dan is het toch mogelijk om die moto voor 6500 euro in te brengen? of bereken ze de waarde vd 2dehandsmoto op een bepaalde manier?

gr Tom

Registratie
    Nov 2005
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stardust tommy
    stel je wil een occasie inbrengen. je koop die voor bv. 5000 euro en maakt een verkoopsovereenkomst van 6500 euro op papier (natuurlijk niet overdrijven...)

dan is het toch mogelijk om die moto voor 6500 euro in te brengen? of bereken ze de waarde vd 2dehandsmoto op een bepaalde manier?

gr Tom
    Dat is eigelijk wel een goei vraag. Ik ga het antwoord moeten schuldig blijven .
    Don't get mad, get even!

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    0
    Tja, ik kan mij ook in de plaats stellen van de controleur. Als die ziet dat ik een dikke 5000 e terugkrijg en hij moet er 2000 betalen, da's een verschil van 7000 €. ik kan zijn (haar) frustraties begrijpen. Ik heb al drie opeenvolgende jaren een controle gekregen. Ik ken ook het systeem van de nummers en letters rechtboven uw aangifteformulier. Daar kan je zien wanneer je een eventuele ctl kan verwachten. Volgend jaar zien. Ben ik erbij dan is het al 4 op 4. ik zal waarschijnlijk op hun zwarte lijst staan . Voor mij geen probleem. Van het minse vrag ik een factuurtje. Al is het maar van een pakje vodden in de GAMMA om mijn moto op te blinken of te cirmoniseren !
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
    Das totaal onlogisch he ? Waarom krijg je kontrole als alles mooi onderbouwd is met de de bewijsstukken .... enne nog iets normaal, ik zeg normaal krijg je elk jaar geen kontrole ... in principe is dit enkel om de 2 jaar ....

Ik heb dus de indruk dat men u viseert

mvg

Stef
    R1 4 EVER , tenzij grotere (overtuigings)krachten
    since '98 : R1 '98 - R1 '00 - R1'02 (PTT) - R1 '03 - R1 '04 - R1 '07 - R1 2009 - R1 2013 WGP - R1 2015 (Racing Blue)
    KTM 525 EXC - sold

before '98: ZZR600 en GSX-R 750

Registratie
    Nov 2005
    Thanks
    128
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffz1
    Neen ik denk niet dat je dit gaat kunnen

Tel eens uit 4 km per dag maal +- 230 werkdagen => das euh niet vet he ...
    als ge dan bvb 10.000 km op een jaar zou doen zou je +- 9 % kunnen inbrengen als woon-werkverkeer ... k peins dat ge de forfait niet haalt

mvg

Stef
    Als je ééns je kosten bewijst dan moet je alle kosten bewijzen é. Het is niet zo dat je telkens kan kijken wat het voordeligste voor je is. Als je één beroepskost bewijst dan moet je al de andere ook bewijzen.
    Don't get mad, get even!

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten